Sökning: "simulering lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden simulering lärande.
1. SIMULATION AND SKILLS IMPROVEMENT An action research project to improve students’ learning of communication skills in upper-secondary health and social care education
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syfte: Uppsatsen undersöker vilka faktorer som möjliggör och/eller förhindrar elevlärande när lärare använder sig av simuleringar på vård- och omsorgsprogrammet. Forskning tyder på att simuleringar är en effektiv metod som gynnar elevers lärande och utveckling i sitt yrkeskunnande (Jossberger et al, 2022; Aarkrog 2018; Leibring, 2015). LÄS MER
2. Kapnografi vid hjärtstopp utanför sjukhus : En undersökning av ambulanspersonalens användning och erfarenheter av EMMATM
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med att utvecklingen inom ambulanssjukvården går framåt tillkommer förutom ökad kunskap ny utrustning och medicinteknisk apparatur. Kapnograf är en typ av medicinteknisk apparatur som på senare år rekommenderas för att utvärdera kvaliteten på hjärt-lungräddning. LÄS MER
3. Learning in physics with simulation : Students’ needs & perceptions of the interaction with Algodoo, and learning in physics
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Initiatives to implement computational thinking and science, technology, engineering & modelling into learning processes have been taken by many authorities worldwide, and in Sweden as well. The Swedish government made changes in the high school curriculum in order to develop student’s digital competence including programming which has been in force since June 2018 (Skolverket, 2018). LÄS MER
4. Enjämförelse mellan en digital laboration och en traditionell labortion i fysikundervisning : En fallstudie
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Praktiska inslag i fysikundervisning spelar en betydande roll för elevernas lärande. Praktiska undersökande och utforskande arbetssätt gynnar elevernas kunskapsutveckling och deras uppfattning kring nya begrepp. LÄS MER
5. Fault Detection and Diagnosis for Automotive Camera using Unsupervised Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis aims to investigate a fault detection and diagnosis system for automotive cameras using unsupervised learning. 1) Can a front-looking wide-angle camera image dataset be created using Hardware-in-Loop (HIL) simulations? 2) Can an Adversarial Autoencoder (AAE) based unsupervised camera fault detection and diagnosis method be crafted for SPA2 Vehicle Control Unit (VCU) using an image dataset created using Hardware-inLoop? 3) Does using AAE surpass the performance of using Variational Autoencoder (VAE) for the unsupervised automotive camera fault diagnosis model? In the field of camera fault studies, automotive cameras stand out for its complex operational context, particularly in Advanced Driver-Assistance Systems (ADAS) applications. LÄS MER