Sökning: "social tjänst"

Visar resultat 31 - 35 av 227 uppsatser innehållade orden social tjänst.

  1. 31. Återbruk av byggmaterial och produkter från rivning till nyproduktion : - En attitydstudie om återbruk i hyresrätter

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Nathalie Alsbjer; Victoria Gonzalez; [2021]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; Hållbart byggande; Materialinventering; Återbruk; Hyresrätt; Byggmaterial;

    Sammanfattning : Purpose: Reuse of building materials and products is one possible way to reduce waste in the construction industry, however this is usually discarded due to lack of knowledge and experience. The swedish population are interested in the environment but is it enough for there to be a demand on reused materials and products, or is reuse only a good idea that works well in theory. LÄS MER

  2. 32. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Bank; [2021]
    Nyckelord :Purchase behaviour; user expectations; user experience; online-reviews; online forums; Köpbeteende; Användarförväntningar user expectations ; användarupplevelse user experience ; online-recensioner; diskussionsforum;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER

  3. 33. Customer involvement in the creation of a value proposition for a start-up

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Agnes Smith Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Customer involvement; value proposition; value proposition canvas; start-up; EdTech sector; Kundinvolvering; värdeerbjudande; värdeerbjudande-canvas; nystartade företag; EdTech;

    Sammanfattning : Background                   The single most important thing for a start-up is to define how they will satisfy their customers’ needs, as it is the key to survival. This can be done by creating a value proposition that presents the benefits of the product and/or service being sold. LÄS MER

  4. 34. Customer Experience and its Implication for Value Creation within the Night-Time Economy

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Eric Lewerentz; [2021]
    Nyckelord :Customer Experience; Service Dominant Logic; Night-time Economy; Nightlife; Topic Modelling; Kundupplevelse; tjänstedominantlogik; nattliv; topic modelling;

    Sammanfattning : The consumer behaviour is adapting within industries due to new technologies such as smart phones. As consumer behaviour changes so do companies by adapting their way of engaging and interacting with their customers. This provides potential to innovate new service offerings. LÄS MER

  5. 35. Underåriga i periferin av den antagonistiska miljön : Orosanmälningar upprättade av poliser i yttre tjänst gällande den antagonistiska miljön och tillämpat metodstöd

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för polisutbildning vid Umeå universitet

    Författare :Caroline Kinnå; Andreas Lekare; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Swedish Police Authority have a wide assortment of tasks as given to them by the legislatures to prevent and prohibit crime. The main task of the authority is to increase public safety and maintain general order with the overall intention to contribute to the public movement towards justice and security. LÄS MER