Sökning: "spelutveckling"
Visar resultat 16 - 20 av 141 uppsatser innehållade ordet spelutveckling.
16. Spelarupplevelse i MOBA-spel : Betydelsen avtävling, lagarbete och mästerskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie utforskar spelarupplevelser inom Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)-spel, med fokus på tävling, lagarbete och mästerskap. Genom djupgående intervjuer har en kvalitativ analys genomförts för att belysa sambandet mellan spelbalans, kommunikationsverktyg och stödsystem för spelare. LÄS MER
17. TRENDER I DIALOGVERKTYG FÖR SPELUTVECKLING : En metaundersökning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Games have proven themselves a capable storytelling medium. Some are known for their branching narratives, others for linear stories that make the player rethink how they view them. The software tools that enabled them should be studied. LÄS MER
18. Svensk spel UI - mer science än fiction : En kvalitativ studie om svenska spelutvecklares designprocess kring UI
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Svensk spel UI - mer science än fiction är en uppsats skriven av Angelina Dib, Sandra Holm och Alva Jörgensen. Denna undersökning handlar om spelutvecklingen i Sverige, med fokus på UI, det vill säga User Interface. Denna uppsats innehåller 7548 ord. LÄS MER
19. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER
20. Spatial prestandaprofilering i spel : Lokalisering av prestandaproblem i spelnivåer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Profilering är ett underutforskat område inom spelutveckling trots de höga prestandakraven och därmed optimeringsbehov i moderna spel. Detta arbete ämnar underlätta profileringsarbete genom att spatialt visualisera profileringsdata i form av värmekartor och dessutom visualisera GPU- och CPU-bundenhet. LÄS MER