Sökning: "teacher’s manual"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden teacher’s manual.

  1. 1. Kunskapsöversikt om hur lärare arbetar med kontroversiella ämnen i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Anna Moestam; Dana El-Malla; [2024]
    Nyckelord :Controversial Topics; Dilemma; Teacher Perspective; Student Perspective; Approaches; Pedagogical Tools.;

    Sammanfattning : Civic teachers in Swedish upper secondary schools are facing a more challenging job than ever due to the current polarized political climate. They are expected to teach about controversial issues whilst keeping the classroom at peace and at the same time allowing each student the opportunity to express their opinion. LÄS MER

  2. 2. Hur lärare påverkas av ansvarsutkrävande beslut och tester : En systematisk meta-aggregerad litteraturgenomgång

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Björn Svensson; [2024]
    Nyckelord :Accountability; teacher; perception; tests; VAM; Ansvarsutkrävande; Lärare; Upplevelser; tester; VAM;

    Sammanfattning : Bakgrund och mål – Tidigare studier har visat att Value-Added Model (VAM) har metodologiska brister och tillsammans med high stake tesing kan både skolor och personal påverkas på oönskade sätt. Denna studies avsikt har varit att undersöka vetenskapliga studier, som omfattat lärares upplevelser av beslut som medförde stora konsekvenser vid införande och tillämpning testresultat och utvärderingar på skolor baserad VAM Metod – Systematisk databassökning genomfördes i Eric 2023-03-10 för studier på engelska. LÄS MER

  3. 3. THE IMPACT OF PLATFORM- BASED DATAFICATION ON PEDAGOGY

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Chukwuemeka Anazia; [2023-03-20]
    Nyckelord :datafication; ; platformization; ; pedagogy; ; standardized tests; ; accountability; ; school governance;

    Sammanfattning : urpose: This qualitative meta-synthesis examined how the impact of digital datafication on pedagogical practices in European schools is addressed in existing research. It explored the interplay between school governance, datafication and digitization of teacher and student practices. LÄS MER

  4. 4. Artificial Intelligence for Graphical User Interface Design : Analysing stakeholder perspectives on AI integration in GUI development and essential characteristics for successful implementation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Linda Henriksson; Anna Wingårdh; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence AI ; Interaction Design IxD ; Graphical user interface GUI ; Human-AI Collaboration;

    Sammanfattning : In today's world, Artificial Intelligence (AI) has seamlessly integrated into ourdaily lives without us even realising it. We witness AI-driven innovations allaround us, subtly enhancing our routines and interactions. LÄS MER

  5. 5. Upprepade mönster i matematikböcker : En läromedelsanalys av matematikböcker för år 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Selma Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Early algebra; algebraic thinking; mathematics schoolbooks; repeating pattern; Tidig algebra; algebraiskt tänkande; matematikböcker; upprepade mönster;

    Sammanfattning : Efterfrågan på matematiskt kunnande ökar i samhället. Algebraiskt kunnande gynnar lärandet inom andra delar av matematiken. Algebra innebär att upptäcka matematiska strukturer och kunna generalisera dessa. Mönsterundervisning ses som en säker väg till algebra. LÄS MER