Sökning: "teacher cognition and pedagogical content knowledge"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden teacher cognition and pedagogical content knowledge.
1. Lärares uppfattningar om elevers användning av engelska utanför skolan och dess inverkan på undervisningen – en kvalitativ enkätundersökning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: Young students in Sweden use a large amount of English outside school. The English input in school might be a minor part of some students’ input. Having students in the classroom who interact every day in English together with those that hardly use any English, poses a challenge to the teacher but it also provides possibilities. LÄS MER
2. Att spela eller inte spela : En intervjustudie om att använda digitala spel i engelskundervisningen för lägre årskurser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : En stor del av unga barn spelar digitala spel på sin fritid och flera studier har visat på positiva effekter på ungas engelskaförmåga genom detta. Med tanke på dess potential för lärande vore det intressant att undersöka lärares uppfattningar om dem och hur de använder dem. LÄS MER
3. Crisis online teaching during COVID-19 : Swedish upper secondary English teachers’ perspectives
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : During March 2020, Swedish upper secondary schools switched from traditional teaching to crisis online teaching due to the COVID-19 pandemic. There is a lack of research on crisis online teaching, but there is research on online teaching and English online teaching. LÄS MER