Sökning: "teacher cognition and pedagogical content knowledge"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden teacher cognition and pedagogical content knowledge.

  1. 1. Lärares uppfattningar om elevers användning av engelska utanför skolan och dess inverkan på undervisningen – en kvalitativ enkätundersökning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Angela Casale; [2022-09-14]
    Nyckelord :Extramural English; teacher cognition and pedagogical content knowledge;

    Sammanfattning : Aim: Young students in Sweden use a large amount of English outside school. The English input in school might be a minor part of some students’ input. Having students in the classroom who interact every day in English together with those that hardly use any English, poses a challenge to the teacher but it also provides possibilities. LÄS MER

  2. 2. Att spela eller inte spela : En intervjustudie om att använda digitala spel i engelskundervisningen för lägre årskurser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Johanna Wahlberg; [2022]
    Nyckelord :Language Teacher Cognition; Technological Pedagogical and Content Knowledge; digitala spel; utmaningar; möjligheter;

    Sammanfattning : En stor del av unga barn spelar digitala spel på sin fritid och flera studier har visat på positiva effekter på ungas engelskaförmåga genom detta. Med tanke på dess potential för lärande vore det intressant att undersöka lärares uppfattningar om dem och hur de använder dem. LÄS MER

  3. 3. Crisis online teaching during COVID-19 : Swedish upper secondary English teachers’ perspectives

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Sasha Nicole Stjernberg; [2021]
    Nyckelord :Crisis online teaching; online teaching; distance teaching; distance learning; TPACK; language teacher cognition; English teaching; professional development;

    Sammanfattning : During March 2020, Swedish upper secondary schools switched from traditional teaching to crisis online teaching due to the COVID-19 pandemic. There is a lack of research on crisis online teaching, but there is research on online teaching and English online teaching. LÄS MER