Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur idrottsvarumärken påverkas av sponsring från bettingbolag : En jämförande deduktiv studie gällande de svenska elitfotbollsklubbarna och deras supportrar, samt klubbarnas CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrik Gunnarsson; Adam Withfeldt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish football teams of today who are playing on an elite level get several tough tasks that they have to go through. It’s not like the good old days, when success on the pitch was everything that mattered. Now is the surroundings equally important. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om hur breddinriktade fotbollsföreningar i Skåne arbetar med och ser på ämnet sponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lenny Silwer Wright; Gustav von Brömsen; [2019]
    Nyckelord :Sponsoring; football; width-oriented;

    Sammanfattning : Sponsring har utvecklats från en småskalig aktivitet förknippat med välgörenhet och företagsdonationer, till att idag anses som en vital del inom marknadsföringsstrategier omsättandes miljarder. Detta har gjort att nästintill alla företag och idrottsorganisationer använder sig av ett strategiskt sponsringsarbete, för att stödja den övriga marknadsföringsplanen. LÄS MER

  3. 3. Individuella sponsoravtal inom elitidrotten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Emilia Gullberg; [2010]
    Nyckelord :sanktioner; avtalsbrott; avtalsrätt; elitidrott; sponsoravtal; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sponsorship is something that exists at many different levels in sports. Companies invest in professional athletes in return for getting marketing opportunities for their products. The purpose of this investigation is to describe individual sponsorship agreements within sports, the contents of the agreements and their structure. LÄS MER

  4. 4. The Meaning of Sponsoring : A study on the motives behind sponsoring a sports team and the following effects on brand awareness.

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Fredrik Skovshoved; Salar Roshandel; [2009]
    Nyckelord :Sponsoring; Sport; Brand awareness; Motives; Effects; Sponsring; Sport; Motiv; Effekt; Varumärke;

    Sammanfattning : Background: Sponsoring is a topic that has always been present but in different forms. Recently however, it has become even more popular and companies today invest small fortunes on becoming sponsors of different events, individuals and teams. LÄS MER

  5. 5. Att sätta segel i ett av världens största sportevenemang : En studie av begrepp, motiv och utvärdering av sponsring

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Johan Andreasson; Emma Andersson; Jens Petersson; [2005]
    Nyckelord :Sponsring; marknadsföring; utvärdering; sport;

    Sammanfattning : Problem. Sponsorship has increased continuously during the 21st century, however, at the same time the public interest of traditional promotion has been diminishing. The meaning of sponsorship is a very diffuse and therefore the concept needs to be investigated. LÄS MER