Sökning: "tv reklam musik"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden tv reklam musik.

  1. 6. Effektiviteten hos marknadsaktiviteterna : En kvantitativ studie över hur studenter påverkas av marknadsföring

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Daniel Bäckdahl; Torbjörn Larsson; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadsmixen; marknadsaktiviteter; reklam; köpprocessen; musik; events;

    Sammanfattning : Vid marknadsföring av musik finns det en mängd olika aktiviteter att använda sig av. Den traditionella marknadsmixen med dess beståndsdelar brukar användas, men eftersom marknadsföring inom musikbranschen är komplicerad används också andra aktiviteter. LÄS MER

  2. 7. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Pops; Viktor Telégin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER

  3. 8. Du ger mig fjärrkontrollen! En studie av samband mellan musik, målgrupp och budskap i TV-reklam.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Aldefors; [2005]
    Nyckelord :Musik; TV-reklam; Budskap; Estetik; Målgrupp; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur musik används i TV-reklam för att förstärka ett budskap och tala till ett visst segment. De teoretiska perspektiv som använts har hämtats från ett antal skilda områden då ämnet i sin helhet är relativt outforskat: Företagsekonomiska perspektiv: Segmenteringsteori och kommunikationsmodellen. LÄS MER

  4. 9. Skyddet av TV-format vid licensiering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Strempel; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER

  5. 10. Musikvideon - en översikt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Viktoria Ljungqvist; [1998]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Viktoria Ljungqvist: Musikvideon - en översikt. Uppsala universitet: Musikvetenskap Examensarbete C HT 1998. Syftet med denna uppsats är att göra en översikt över den moderna musikvideons framväxt, varvid frågeställningar kring bildberättandet och de underliggande musikaliska strukturerna behandlas. LÄS MER