Sökning: "podcast reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden podcast reklam.

  1. 1. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  2. 2. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Brandt; Julietta Melgar; Maja Rolfes; [2023]
    Nyckelord :Podcast Advertising; Radio advertising; Advertising Attitude; Advertising Experience and Marketing Communications; Podcastreklam; Radioreklam; Reklamattityd; Reklamupplevelse och Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Sann vänskap är ljudet mellan människor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Sjöström; Emma Stanciu; Erik Strålman; [2022]
    Nyckelord :Podcasts; credibility; trust; advertisement; building relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. LÄS MER

  4. 4. Attityd till annonser i podcast : En komparativ undersökning av konsumenters attityd till annonsering i podcast

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isabella Johannesson; William Neem Laahanen; [2018]
    Nyckelord :Podcast; attityd; trovärdighet; tydlighet; annonsering; traditionell reklam; invävd reklam; native advertising;

    Sammanfattning : Podcast is an audio medium that has recently evolved at a rapid pace and is a phenomenon that attracts new listeners every day. Because of this, it becomes interesting for companies to advertise in the forum. LÄS MER

  5. 5. "Äkta" reklam du ej kan ignorera : En studie av hur lyssnare upplever sig påverkas av native advertising som reklamformat  i podcasts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Cornelia Persson; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Podcast; Consumers; Advertising; Native Advertising; Information Value; Credibility; Podcast; Konsumenter; Reklam; Native Advertising; Informationsvärde; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Marknadsföring genomgår en kontinuerlig utvecklingsfas i samma takt som samhället rör sig framåt. Det uppkommer därför ständigt nya former av reklam att analysera och förstå. Native advertising är ett reklamformat som de flesta medier idag använder sig av och podcasts är ett av medierna som anammat detta. LÄS MER