Sökning: "Advertising Experience and Marketing Communications"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Advertising Experience and Marketing Communications.
1. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER
2. Inclusive marketing : A study of Swedish female consumers’ perceptions of inclusive advertisements in the fashion industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : In the last decades we have seen an increase of inclusive marketing, partly because of an increase of consumer awareness and expectations. But it can be hard to succeed with inclusive marketing, and previous research shows that many companies have been accused of CSR- washing, forced diversity, etc. LÄS MER
3. Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. LÄS MER
4. Is E-personalisation a danger for the customers privacy? : A study on JIBS students
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: From a marketing perspective, personalisation of online advertising is a very promising way of reaching customers and will play an increasingly important role in the future. Personalisation on the Internet is far more widespread than in the offline world and can cover all online interactions when it comes to the question of what information to personalise. LÄS MER
5. Öl- & alkoläsksmarknadsföring ur genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Alkoholkonsumtionen i Sverige är högre än på mycket länge. Med nya överenskommelser, som öppnade möjligheter för alkoholbranschen att marknadsföra sina produkter, utsätts konsumenter för ökad påtryckning av önskad kommunikation från företagen. LÄS MER