Sökning: "Advertising Experience and Marketing Communications"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Advertising Experience and Marketing Communications.

  1. 1. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Brandt; Julietta Melgar; Maja Rolfes; [2023]
    Nyckelord :Podcast Advertising; Radio advertising; Advertising Attitude; Advertising Experience and Marketing Communications; Podcastreklam; Radioreklam; Reklamattityd; Reklamupplevelse och Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER

  2. 2. Inclusive marketing : A study of Swedish female consumers’ perceptions of inclusive advertisements in the fashion industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Wiklund; [2022]
    Nyckelord :Inclusive marketing; Advertising; Brand attitudes; Diversity; Swedish consumers; Fashion industry;

    Sammanfattning : In the last decades we have seen an increase of inclusive marketing, partly because of an increase of consumer awareness and expectations. But it can be hard to succeed with inclusive marketing, and previous research shows that many companies have been accused of CSR- washing, forced diversity, etc. LÄS MER

  3. 3. Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marika Ahlberg; [2010]
    Nyckelord :konsumentbeteende; upplevelseindustrin; relationsmarknadsföring; marknadsundersökning; konferenser;

    Sammanfattning : In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. LÄS MER

  4. 4. Is E-personalisation a danger for the customers privacy? : A study on JIBS students

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Julia Frehse; Irina Brezgina; Margaux Debouchaud; [2008]
    Nyckelord :Online Advertisement or E-advertising; E-Personalisation; Online Purchasing Decision; E-privacy;

    Sammanfattning : Background: From a marketing perspective, personalisation of online advertising is a very promising way of reaching customers and will play an increasingly important role in the future. Personalisation on the Internet is far more widespread than in the offline world and can cover all online interactions when it comes to the question of what information to personalise. LÄS MER

  5. 5. Öl- & alkoläsksmarknadsföring ur genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Fredrik Emil Bacos; Jonas Eriksson; Karin Svensson; [2004]
    Nyckelord :genus; reklam; alkohol; media; förpackning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Alkoholkonsumtionen i Sverige är högre än på mycket länge. Med nya överenskommelser, som öppnade möjligheter för alkoholbranschen att marknadsföra sina produkter, utsätts konsumenter för ökad påtryckning av önskad kommunikation från företagen. LÄS MER