Sökning: "vårdnadshavares erfarenheter av specialpedagog i förskolan"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden vårdnadshavares erfarenheter av specialpedagog i förskolan.

  1. 1. Övergång mellan förskola och förskoleklass : En studie om anknytning, delaktighet och samverkan.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Anna Gunnarsson; Marica Smedberg; [2020]
    Nyckelord :Anknytning; delaktighet; förskola; förskoleklass; samverkan; specialpedagog; vårdnadshavare; övergång;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap om vårdnadshavares och specialpedagogers erfarenheter om övergången mellan förskola och förskoleklass. Föreliggande kvalitativa intervjustudie undersöker anknytningens roll i övergången mellan förskola och förskoleklass, samverkan mellan skolformer samt vårdnadshavares delaktighet. LÄS MER

  2. 2. Samverkan vid övergången från förskola till särskola- sex aktörers olika perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Charlotte Bjernryd; Nina Thörn; [2014]
    Nyckelord :förskola; samverkan; specialpedagog; särskola; vårdnadshavare; övergångar;

    Sammanfattning : Bjernryd, Charlotte & Thörn, Nina (2014) Samverkan vid övergången från förskola till särskola –sex aktörers olika perspektiv. (Collaboration during the transition from preschool to special school –six actors different perspectives). Specialpedagog programmet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER