Sökning: "vedin"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade ordet vedin.
1. Sleuthing for Post-War America : A New Historicist Analysis of How and Why Nancy Drew and The Secret of the Old Clock Was Rewritten as a Children's Novel in 1959.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : .... LÄS MER
2. I populismens farvatten - Samtalsanalys av mediepopulism hos journalister i SVT:s partiledarutfrågningar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: I populismens farvatten Authors: Andreas Andersson, Peter Karlberg & Harald Vedin Sjötröm Level: Bachelor’s thesis in journalism Term: HT 2022 Supervisor: Annika Bergström Keywords: Populism, Media populism, News interviews, Neutrality, Journalism Aim of thesis: This thesis seeks to study the occurrence of media populism in Sweden’s television’s (SVT) party leader questionings leading up to the 2022 Swedish parliamentary election. The main question we seek to answer is: Are there elements of a populist interview style in the party leader questionings? Theoretical framework: The main framework used in this thesis is based on Benjamin Moffitt’s (2016) definition of populism as a political style. LÄS MER
3. Förutsättningar för frivilliga överenskommelser på klimatområder inom högskole- och universitetssektorn
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Denna rapport undersöker vilka förutsättningar som krävs för att frivilliga överenskommelser på klimatområdet inom universitet- och högskolesektorn ska fungera, där efterlevnaden av Klimatramverket undersöks som en fallstudie. Främst utrönas vilka förutsättningar som historiskt har varit viktiga för effektiva frivilliga överenskommelser i tidigare forskning, där en jämförelse med Klimatramverket görs för att undersöka vilka av dessa ramverket uppfyller. LÄS MER
4. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER
5. Vem vinner och vem förlorar? : En studie om högstadielärares förhållande till tävlingsmoment i undervisning.
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Studien syftar till att undersöka högstadielärares uppfattning av tävlingsmoment i undervisningen. Hur de ställer sig till momentet, om de upplever någon problematik med momentet och vilka fördelar det kan föra med sig. LÄS MER