Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Testbaserat lärande vs kontextueltt lärande : En interventionsstudie i ordkunskap i årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Susanne Schlott; Mari Lundmark; [2024]
    Nyckelord :Ordförråd; ordinlärning; explicit undervisning; specialpedagogik; språklig sårbarhet;

    Sammanfattning : Abstract  The purpose of this study was to investigate the effects of two different methods of vocabulary learning: retrieval practice and rich vocabulary instruction. The research questions were:  1.        What are the effects of retrieval practice and rich vocabulary instruction on word learning in grade 3 students? 2. LÄS MER

  2. 2. Identifying Linguistic Variants in Middle Low German : Using tools from Data Science and Natural Language Processing to automate the analysis of Middle Low German texts

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lovisa Eriksson; William Brenham Hooper; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During the 15th century, the printing press was introduced to Germany, and Europe as a whole. It has long been believed that standardization of the written language came as a direct consequence of this invention, but the studies supporting this theory are small in scale. LÄS MER

  3. 3. Att skapa förutsättningar för god läs-och skrivutveckling i klassrummet : Metoder och strategier som gynnar elevernas läs- och skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Caroline Mellqvist; [2023]
    Nyckelord :Läs- och skrivutveckling; individanpassad undervisning; lärandesituationer; metoder för utveckling; ljudningsmetoden; att skriva sig till läsning;

    Sammanfattning : A study that contributes to in-depth knowledge of which methods and strategies benefit students in reading and writing development in grades F-3. The study is based on previous research in the subject and a questionnaire answered by active or previously active teachers in grades F-3. LÄS MER

  4. 4. "I'm afraid World War Three is inevitable" : A Critical Discourse Analysis of German Social Media Comments on the Russo-Ukraine War

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Astrid Winiker; [2023]
    Nyckelord :Social Media; Discourse; Russo-Ukraine War; Stereotypes; Sentiment; Prejudice; Russophobia; Refugees;

    Sammanfattning : This thesis presents a critical discourse analysis (CDA) of comments about the Russo- Ukraine war on Facebook and Instagram from February 2022 until March 2023 and points out topics that are dominantly discussed and stereotypes that are used in connection to the war. For this, critical discourse analysis (CDA) was employed as analytical framework and method (Fairclough, 2010). LÄS MER

  5. 5. Att göra det ena eller det andra? : En kvalitativ undersökning av SFI-lärares läs- och skrivutvecklande arbetssätt på studieväg 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mohamad Mohamadali; [2022]
    Nyckelord :SFI; learning methods; writing development; reading development; literacy teaching; literacy; adult education;

    Sammanfattning : The aim of the study is to examine the teachers’ working methods for reading and writing development among adult learners who are at the beginning of their literacy development, as the methods for reading and writing development can vary depending on research, activities and teachers. Semi-structured interviews and observations are used to answer the research questions, and the data that emerges is processed with a thematic analysis method. LÄS MER