Sökning: "ölkonsumenter"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet ölkonsumenter.
1. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER
2. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER