Sökning: "2D games"
Visar resultat 16 - 20 av 75 uppsatser innehållade orden 2D games.
16. Skillnad i spelupplevelse mellan vertikala och horisontella 2D plattformsspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie undersökte om det finns någon skillnad i spelupplevelse mellan vertikala och horisontella 2D plattformsspel och riktningen de utspelar sig i. Sedan 1980-talet har horisontella plattformsspel som Super Mario Bros (1985) satt en standard för hur plattformsspel ska se ut när det gäller riktningen de rör sig i. Khalifa et al. LÄS MER
17. Hydraulic Erosion Simulation on the GPU for 3D terrains
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Erosion is the action of various natural processes, such as water flow, wind and gravity, that displaces material from one area to another. Creating physically-based models of these complex phenomena has been a major challenge in creating realistic terrain in video games in a fast way, without having a 3D artist model the terrain by hand. LÄS MER
18. Creating two-dimensional rivers from spline curves
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This study is concerned with digital two-dimensional rivers for games. Specifically the aim is to create a river shape from the basis of a spline curve and make it look like a river with a water flow-rate. LÄS MER
19. Dynamisk svårighetgradsanpassning i 2D-spel : Utvärdering av spelare vid spelande med dynamisk svårighetgradsanpassning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I många spel kan spelare snabbt bli uttråkade om spelet är för lätt, eller frustrerade om det är för svårt. Dynamisk Svårighetgradsanpassning (DDA) kan användas för att dynamiskt anpassa svårighetsgraden i spelet så att den bättre matchar den individuella spelarens prestationsförmåga. LÄS MER
20. A Comparative Study of Reinforcement-based and Semi-classical Learning in Sensor Fusion
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Reinforcement learning has proven itself very useful in certain areas, such as games. However, the approach has been seen as quite limited. Reinforcement-based learning has for instance not been commonly used for classification tasks as it is receiving feedback on how well it did for an action performed on a specific input. LÄS MER