Sökning: "2D games"
Visar resultat 21 - 25 av 75 uppsatser innehållade orden 2D games.
21. Unknown Helper : Designing a discreet tutorial
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I spelindustrin tävlar utvecklare och designers konstant om att skapa nästa stora spel. Det kräver kunskap, hårt arbete och spelare. Spelarna deltar frivilligt i spel utifrån motivationen att dom kanske kommer njuta av upplevelsen. LÄS MER
22. Detecting Offside Position using 3D Reconstruction
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTHSammanfattning : With the increased number of technical innovations in soccer and the progress in the field of AI, this thesis investigates the possibilities to detect if a player is in offside position using deep learning and video recordings from soccer games. A method to create a 3D reconstruction of the players in the scene is proposed and evaluated. LÄS MER
23. Styrtekniker i racingspel : En jämförelse av styrtekniker i racingspel för att skapa mänskliga AI-beteenden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En av de viktigaste egenskaper hos en agent är hur den väljer att navigera i en virtuell miljö, därför ämnar den här studien att undersöka mänsklighetsgraden hos tre olika typer av styrtekniker i ett 2D bilspel. Dessa teknikerna är ett waypoint-system, ett neuralt nätverk och en skuggningsteknik. LÄS MER
24. A study on 2D advertisementsin mobile versus VR experiences
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Virtual reality tech is new, exciting and full of opportunities.Despite this the gaming section of virtual reality does not grow asfast as it was predicted it would be. Headsets and games areexpensive and perhaps a market model similar to the mobile gamingmarket would do the new tech good. LÄS MER
25. A Scenario-Based evaluation of Game Architecture
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : When developers or organizations need to develop a game, simulation or a similar project, they phase the question of whether or not to use a game engine as well as the question on which one to use. Are all game engines the same or does the architecture change and how is the game design different between various game engines? The objective of this thesis is to research these questions as well as giving a concrete understanding of the impact of picking one engine over the other and how each engine influences the way games are developed and answer some more specific questions regarding architecture and usability. LÄS MER