Sökning: "Adoption intention"

Visar resultat 16 - 20 av 110 uppsatser innehållade orden Adoption intention.

  1. 16. Transaktionsplattformar i B2B-kontexter : Hur vill potentiella användare att plattformen ska se ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Fred Sörgård; Filip Artursson; [2022]
    Nyckelord :Transaction platforms; multi-sided platforms; chicken-and-egg dilemma; network effects; technology adoption; platform design; Transaktionsplattformar; flersidiga plattformar; höna-och-ägg-problemet; nätverkseffekter; teknikadoption; utformning;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med uppsatsen är att förstå hur transaktionsplattformar ska lyckas i tidiga stadier. Detta genom att förstå hur en transkansaktionsplattform ska utformas för att kunna attrahera många användare. LÄS MER

  2. 17. Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Palmgren; Jonathan Markl; [2022]
    Nyckelord :Elbilar; Replikation; Bundling; Experiment; Köpintention; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Seminariedatum: 2022-06-03 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Sebastian Palmgren, Jonathan Markl Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Elbilar, Replikation, Bundling, Experiment, Köpintention Forskningsfråga: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Syfte: Denna studie är en typ II replikering som ämnar att förklara hur, och om, bundling påverkar köpintentionen för potentiella användare av elbilar. Teoretisk referensram: Det teoretiska ramverket i studien utgörs av teorier kring bundling, innovationsspridningsteorin och köpintentionen. LÄS MER

  3. 18. Do You Want to Change Your Mind? A Study on the Effect of Trialability on CBM Purchase Intention

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elena Euler; Malin Sjöstål; [2022]
    Nyckelord :circular business model; purchase intention; perceived risk; trialability; children s clothing;

    Sammanfattning : While sustainability is becoming more and more important, industries like the fashion industry are still contributing significantly to the ongoing climate crisis. In light of this, the concept of circular economy has been receiving increasing worldwide attention as a solution to overcome the current harmful production and consumption model. LÄS MER

  4. 19. Impact Of Customer Value Co-Creation Through The Use Of Self-Checkout System In Retail Stores : Qualitative research on a retail store in Sweden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mobolaji Idowu; [2022]
    Nyckelord :Self-Service Technology; Retail; Self-Checkout; Self-Scanning; Services; User Acceptance; Technology; Value; Value Creation; Value Co-creation; Technology Adoption; ICA.;

    Sammanfattning :  Recent studies on the Service-Dominant (S-D) logic perspective highlighted the importance of customer value. In this perspective, value is seen to be created, determined, and perceived by the customer through use or `value-in-use', which directly highlights the importance of customer participation in the service delivery process. LÄS MER

  5. 20. “Det var ett misstag att skaffa barn” : En kvalitativ diskursanalys om hur mödrar som uttrycker ånger för sittmoderskap bemöts på plattformar online

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anea Englund; Ida Hedbom; [2022]
    Nyckelord :Michel Foucault; queer theory; performativity; regretted motherhood; communication; online;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study is to with the help of discourse theory according to Michel Foucault and queer theory, to define and understand how the sub discourse of regretted motherhood is communicated on online platforms in Sweden. More specifically, how the responses to women who express their regretted motherhood on online platforms take form and what communicative strategies are used. LÄS MER