Sökning: "Adoption intention"
Visar resultat 16 - 20 av 110 uppsatser innehållade orden Adoption intention.
16. Transaktionsplattformar i B2B-kontexter : Hur vill potentiella användare att plattformen ska se ut?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med uppsatsen är att förstå hur transaktionsplattformar ska lyckas i tidiga stadier. Detta genom att förstå hur en transkansaktionsplattform ska utformas för att kunna attrahera många användare. LÄS MER
17. Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Seminariedatum: 2022-06-03 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Sebastian Palmgren, Jonathan Markl Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Elbilar, Replikation, Bundling, Experiment, Köpintention Forskningsfråga: Adoption av elfordon: ökar bundling av elbilar och laddningstjänster köpviljan hos potentiella svenska elbils användare? Syfte: Denna studie är en typ II replikering som ämnar att förklara hur, och om, bundling påverkar köpintentionen för potentiella användare av elbilar. Teoretisk referensram: Det teoretiska ramverket i studien utgörs av teorier kring bundling, innovationsspridningsteorin och köpintentionen. LÄS MER
18. Do You Want to Change Your Mind? A Study on the Effect of Trialability on CBM Purchase Intention
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : While sustainability is becoming more and more important, industries like the fashion industry are still contributing significantly to the ongoing climate crisis. In light of this, the concept of circular economy has been receiving increasing worldwide attention as a solution to overcome the current harmful production and consumption model. LÄS MER
19. Impact Of Customer Value Co-Creation Through The Use Of Self-Checkout System In Retail Stores : Qualitative research on a retail store in Sweden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Recent studies on the Service-Dominant (S-D) logic perspective highlighted the importance of customer value. In this perspective, value is seen to be created, determined, and perceived by the customer through use or `value-in-use', which directly highlights the importance of customer participation in the service delivery process. LÄS MER
20. “Det var ett misstag att skaffa barn” : En kvalitativ diskursanalys om hur mödrar som uttrycker ånger för sittmoderskap bemöts på plattformar online
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this qualitative study is to with the help of discourse theory according to Michel Foucault and queer theory, to define and understand how the sub discourse of regretted motherhood is communicated on online platforms in Sweden. More specifically, how the responses to women who express their regretted motherhood on online platforms take form and what communicative strategies are used. LÄS MER