Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Interaktiv skrivtavla i matematikundervisningen : En kvalitativ undersökning av lärares användning, uppfattning och digital kompetens av interaktiv skrivtavla i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Alice Carlsson; Nora Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; interactive whiteboard; digital competence; mathematics education; TPACK; Digitala verktyg; interaktiv skrivtavla; digital kompetens; matematikundervisning; TPACK;

    Sammanfattning : I och med den pågående digitaliseringen i dagens samhälle som vi även ser i skolans verksamhet är det av stort intresse att undersöka dess påverkan i klassrummet. Syftet med föreliggande studie var att undersöka lärares användning och uppfattning av interaktiv skrivtavla i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Alices media-äventyr : En transmedial karaktärsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Arvid Seidel; Frida Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Alice in wonderland; transmedia; karaktärsdesign; textanalys;

    Sammanfattning : Transmedia är ett brett ämne. Den här textanalysen undersöker designen av nio olika versioner av Alice i Underlandet med hjälp av kvalitativ data, med fokus på hur transmedial karaktärsdesign utvecklats historiskt och över olika former av media, samt om det går att utröna vilka karaktärsdrag som ändras mest/minst mellan de olika adaptionerna. LÄS MER

  3. 3. Hur kan man mäta attityden till publicering av personlig data på internet med hjälp av Personal Data Attitude?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Rasmus Johansson; Alice Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. The Meaning of Transparency: A qualitative study of how transparency information contributes to consumer value perceptions in the purchase of fashion products

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Alice Samuelsson; Emma Ericsson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Transparency; Traceability; Sustainability; Consumer Values; Consumption-value Theory; Social Responsibility Value; Epistemic Value; Functional Value; Emotional Value; Social Value;

    Sammanfattning : The concept of transparency is gaining importance in today’s society because of the increased awareness of companies’ unethical practices. Consequently, this study examines the meaning of transparency information for consumers by looking at how transparency information contributes to consumer value perceptions when purchasing fashion products. LÄS MER

  5. 5. Hur kan en e-handel för basplagg utformas för att förbättra användarupplevelsen genom ökad effektivitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Axel Telenius; Anton Zackrisson; Alice Atle; Magdalena Bohlin; Daniel Ma; Axel Nilsson; Jakob Salemyr; Victor Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :användarupplevelse; effektivitet; basplagg; design; e-handel;

    Sammanfattning : I princip alla är i behov av baskläder. På grund av detta gjordes denna rapport för att utforska hur en e-handel för basplagg borde utformas för att förbättra användarupplevelsen genom ökad effektivitet. I samband med detta utvecklades en webbapplikation fram med hjälp av ett flertal testpersoner. LÄS MER