Sökning: "Amra Kan"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden Amra Kan.

  1. 21. Consociational Democracy vs. Transversal Politics - en teoriprövande studie baserad på Bosnien-Hercegovinas och Rwandas demokratiska utveckling

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Amra Levnjak; Ghazal Delafrouz; [2008]
    Nyckelord :Consociational Democracy; ; Transversal Politics; ; Etnisk konflikt; ; Bosnien-Hercegovina; ; Rwanda; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Vi gör en jämförelse av två teorier som båda behandlar hanteringen av etniska konflikter i plurala samhällen. Dessa två teorier - Consociational Democracy och Transversal Politics, är varandras motsatser och har båda implementerats i etniskt splittrade samhällen. LÄS MER

  2. 22. ”Vi behöver också stöd” – en empirisk studie om några pedagogers insatser för elever i behov av särskilt stöd

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Amra Fikic; Marlena Jakubczak; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att som blivande pedagoger belysa hur man går tillväga för att hjälpa de elever i behov av särskilt stöd genom deras skolgång på ett gynnsamt sätt. Temat kommer alltid att vara relevant, eftersom det alltid kommer att finnas elever som är i behov av särskilt stöd och vilket gör det här temat ständigt aktuellt. LÄS MER

  3. 23. Välkommen till Borås : En studie om marknadsföringen av Borås

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Amra Hadzimesic; Madeline Roth; [2008]
    Nyckelord :borås; destinationsmarknadsföring; marknadsföring av städer; kollektiva varumärken;

    Sammanfattning : Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform eftersom turismprodukten är sammansatt av en upplevelse av platsen och människorna vid en särskild tidpunkt där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turismdestinationer är det viktigt att etablera, förstärka eller förändra en destinations image samt att vara lyhörda för varje destinations unika behov och begränsningar. LÄS MER

  4. 24. Delat ledarskap – En utvärdering av de verkliga effekterna

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Veronica Andersson; Ulrika Larsson; Amra Saranovic; [2006]
    Nyckelord :Delat ledarskap;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att ur ett ledningsperspektiv se vilka verkliga effekter delat ledarskap leder till. Vi vill utvärdera om de av ledningen förväntade effekterna leder till de verkliga effekterna vi kunde se. LÄS MER

  5. 25. Att vara"svensk"som"invandrare"En studie om invandrarkvinnors identitetsskapande och känsla av samhörighet

    L2-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Elina Forsell; Amra Kartal; Isabelle Sjögren; [2005]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Invandrare; Kvinnor; Identitet; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : Att känna sig svensk trots att man bott i Sverige en längre tid är inte alltid en självklarhet. Känslan av tillhörighet bottnar i någonting annat, mycket djupare än vad som kan ses på ytan. I antologin belyser vi kvinnor i varierande åldrar och deras identitetsskapande i det svenska samhället. LÄS MER