Sökning: "Andrea Back"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Andrea Back.
11. Lilla Världen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I en storstad som växer och mullrar fram finns minnet kvar av en annan stad. En kåkstad med fattigbarn och svält men också med gemenskap och variation. En ny stad byggs som ska rensa upp men en bit av den gamla sparas, högst upp på höjden. Innuti den lilla staden som ligger i den stora staden finns en liten värld. LÄS MER
12. Is reshoring the optimal strategy? En studie av motiven för reshoring och svenska industriföretags värdering av strukturella faktorer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att utveckla ett analysverktyg för företag som överväger en reshoringstrategi. Trenden att återflytta produktion till ursprungslandet är ny, men växande och ett tomrum av teoretisk vägledning har funnits. LÄS MER
13. En vägledning för lokalt omhändertagande av dagvatten : förklaring och dimensionering av LOD samt sammanställning av tekniker
M1-uppsats, KTH/ByggvetenskapSammanfattning : Lokalt omhändertagande av dagvatten (LOD) handlar om styrning av vattenflöden med hjälp av naturhärmande verktyg för att göra vår närmiljö angenäm. VA-system började byggas en gång i tiden för att bygga bort vattensamlingar som riskerade att bli smittohärdar. LÄS MER
14. ”Det känns som en barnavdelning, det är ingen ungdomsdel liksom” : Ungdomar och det egna biblioteksrummet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to find out how young adults experience the library and the space that they have access to. I used semi-structured interviews to find out about this and interviewed eight youths between the ages of 15 and 18 in a medium sized city in the province of Västra Götaland in Sweden. LÄS MER
15. How Nextopia Impacts Satisfaction & WOM Post-Purchase
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : A growing number of products are being released in succession, making future related marketing concepts more relevant than ever before. Theory on the topic shows that consumers are positively biased towards the future and evaluate "to-be-released" products in a more favorable light than currently (identical) products on the market. LÄS MER