Sökning: "Andrea Stuart"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Andrea Stuart.

  1. 1. Maktens pris : En förklarande fallstudie av Moderaternas positionsförflyttning i integrations- och migrationsfrågan 2009-2011

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Andrea Stuart; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. #nofilter : En studie om vardagsretuschering på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Gilma Sobrino Sobrino Rada; Andrea Warbrandt; [2015]
    Nyckelord :Instagram; everyday retouching; selfie; filters; editing; retouching; beauty ideals; social media; mkv; Instagram; vardagsretuschering; selfie; filter; redigering; retuschering; skönhetsideal; sociala medier; mkv;

    Sammanfattning : The main theme of this essay was; How does Instagram affect their users when it comes to everyday retouching and today’s ideal of beauty, and are there any differences between age and gender? To answer this question, the everyday retouching of the Instagram users selfies (self-portrait) was investigated and charted, to see how it affecting today’s ideal of beauty.   We used a quantitative method and conducted an empirical study that was rooted in the Encoding/Decoding-model of Stuart Hall, Gidden’s theory of structuration, Cooley’s ”looking-glass self”, Lippman’s triangle, together with previous research and a web survey that was targeted to a random selection of Instagram users. LÄS MER

  3. 3. Lärande för framgång : – En fallstudie i hur företag kan lära sig av de processer som följer av kundmissnöje orsakat av reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tove Mattsson; Andrea Stuart; [2014]
    Nyckelord :lärande; kundmissnöje; reklam; service recovery; Reklamombudsmannen; Top Toy;

    Sammanfattning : Då konsumenter idag är mer benägna att påtala brister i reklam, är det av intresse för företaget bakom den aktuella reklamen att häva missnöjet samt att skapa en långsiktig lösning som förebygger att missnöje återkommer. Syftet med denna uppsats är att redogöra för hur företag, med Top Toy som exempel, kan arbeta för att mildra och häva det missnöje som härrör från reklamkampanjer, samt hur företag kan arbeta för att lära sig av denna process. LÄS MER