Sökning: "Anhängare till IS"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden Anhängare till IS.
21. Andra kapitlet regeringsformen, ideellt skadestånd, konstitutionalism och folksuveränitet.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Denna uppsats behandlar möjligheterna för enskilda att erhålla ideellt skadestånd av det allmänna vid överträdelse av fri- och rättigheterna i andra kapitlet regeringsformen. Utredningen sker till stor del genom en analys av NJA 2014 s. LÄS MER
22. Attityder till budgetering : En kvalitativ studie inom västsvenska kommuner
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Attityder till budget som styrverktyg går inte att generalisera över både privat och offentlig marknad, då forskning främst har gjorts på företag verksamma på den privata marknaden. Ett problem som kan uppstå med en negativ attityd till budgeten är att det riskerar att hämma kvaliteten i arbetet, smitta av sig på medarbetarna och minska motivationen. LÄS MER
23. Vinsten av att tro på andra verkligheter
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Samtidigt som traditionella religioner är på tillbakagång vänder sig allt fler människor till den magi och mysticism som kännetecknar new age. Forskningen har hittills närmat sig detta fenomen genom korrelationsstudier, demografiska kartläggningar och analyser av vad new age-anhängare tror på. LÄS MER
24. The Intended Scope of the Second Amendment of the Bill of Rights
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : This paper addresses the much debated Second Amendment to the US Constitution. The Second Amendment reads: ”A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear arms, shall not be infringed”. LÄS MER
25. Värdet och förtroendet av social feedback : För- och nackdelar vid köp av anhängare online
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Denna studie behandlar företags köp av social feedback inom sociala medier. Vi har sett att flera aktörer väljer att köpa tjänster som ger sken av att de har ett stort antal anhängare. Det är även möjligt att köpa uppmärksamhet i hopp om att få synas framför miljontals användare och vi har undersökt om de gör rätt i att göra så. LÄS MER