Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Det dagliga livet med Multipel SklerosEn litteraturöversikt med utgångspunkt från Antonovskys teori Känsla Av Sammanhang (KASAM)

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Ann Charlotte Bäck; Fanny Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :begriplighet; dagligt liv; hanterbarhet; meningsfullhet; multipel skleros MS ; strategier.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Social kommunikation enligt förskollärare : Att göra ett begrepp pedagogiskt

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ann-Louise Bäck; Sigrid Egebrand; [2016]
    Nyckelord :social; kommunikation; förskollärare; projekt Social kommunikation ur en pedagogisk synvinkel;

    Sammanfattning : De som arbetar i förskolan har som uppdrag att lägga grunden för ett livslångt lärande inom flera områden av ett barns kommande lärande och liv. Betydelsebärande områden i förskolans verksamhet är språklig förmåga och socialt samspel. LÄS MER

  3. 3. Lek genom barns ögon : En intervjustudie i förskola och förskoleklass

    M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Ann-Sofie Gustavsson; Karin Bäck; [2013]
    Nyckelord :förskolebarn; barns lek; barns resonemang om lek; pedagogers delaktighet i barns lek;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur äldre förskolebarn och barn i förskoleklass talar om lek på olika sätt. Detta gav två stora frågeställningar som löd: Hur talar barn kring lek? samt Hur resonerar barn kring pedagogers involvering i lek? Den metod som användes var barnintervjuer med sammanlagt 80 barn varav 68 sexåringar och 12 femåringar. LÄS MER

  4. 4. Gymnasielärares uppfattningar om anpassad undervisning i naturkunskap A

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för pedagogik och didaktik i utbildning och skola (PeDiUS)

    Författare :Ann Bäck; [2010]
    Nyckelord :Didaktik; anpassad undervisning; naturkunskap A;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lärares uppfattning om hur undervisningen anpassas efter klassernas gymnasieprogram. Studien har med ett didaktiskt perspektiv fokuserats på om lärarna uppfattar uppdraget att anpassa undervisningen efter klassens gymnasieprogram i Naturkunskap A, om lärarna uppfattar behovet av anpassning av undervisningen efter klassens gymnasieprogram i Naturkunskap A samt hur lärarna beskriver sitt arbete med anpassning av undervisningen efter klassens gymnasieprogram i Naturkunskap A. LÄS MER