Sökning: "Arne Brand"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Arne Brand.

  1. 1. Indirekta ekonomiska följder av miljödiplomering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Linn Ringström; Emma Hellberg; Ida Antonsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel                                    Indirect economic impacts of a national environment certification as financial business strategy Authors                              Ida Antonsson, Emma Hellberg and Linn Ringström Advisor                              Arne Söderbom Course                               Bachelor thesis – business administration Seminar date                     2013-05-27 Purpose                              The main aim of this study is to describe and analyze how private corporations use national environment certifications as a business strategy to gain power and financial benefits. By studying already certified corporation in Sweden, this study aims to understand, explore and develop already existing theoretical theories and concepts concerning “national environment certifications”. LÄS MER

  2. 2. Identifying and testing success factors for brand extensions in the Video Game Industry : The differences between segments of players and a model for predicting success in the Tomb Raider Series

    Master-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jeronimo Ruiz Victoria; Arne Samuel Löffler; [2012]
    Nyckelord :brand extension; video games; tomb raider; marketing;

    Sammanfattning : Background Brand managers often use brand extension as a “lower” risk alternative when introducing new products. A lot of research has been conducted about brand extensions but mostly focusing on fast moving consumer goods, therefore ignoring the impact that this strategy carries on experience goods and more precisely, the video game industry. LÄS MER

  3. 3. FASTIGHETSMÄKLARENS PERSONLIGA VARUMÄRKE – JAG AB

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Wassberg; Evelina Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Personligt varumärke; Varumärken; Fastighetsmäklare; Förtroende och Personliga egenskaper;

    Sammanfattning : Titel: Fastighetsmäklarens personliga varumärke – JAG AB Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Wassberg & Evelina Eriksson Handledare: Per-Arne Wikström   Syfte: Då en fastighetsmäklares framgång till största del består i hur väl denne sköter sina kundkontakter är det viktigt att det budskapet som sänds ut stämmer överens med kundens faktiska upplevelse. Eftersom det är fastighetsmäklaren som i första hand kommer i kontakt med kunden och inte företaget, är det fastighetsmäklarens personliga varumärke som har störst betydelse för om det blir en affär eller inte. LÄS MER

  4. 4. Oregistrerad gemenskapsformgivning - Svaret på problemen med formskydd för modeprodukter?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Arne Magnestrand; [2008]
    Nyckelord :oregistrerad gemenskapsformgivning; modeprodukter; skyddbarhet; efterbildning; Juridical science; Rättsvetenskap; juridik; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In the year of 2002 a new council regulation on community designs was implemented. In the beginning of the essay the legal situtation before the implementation is investigated and part of the purpose is to evaluate if it constitutes a solution to the problems with protection of fashion designs that existed then. LÄS MER