Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Vad innebär 'påtaglig risk'? : En analys av grunder och följder rörande användning av hemliga tvångsmedel för att förhindra allvarliga brott
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : I svensk lag finns ett antal s.k. hemliga tvångsmedel, som hemlig övervakning och avlyssning av elektronisk kommunikation, hemlig kameraövervakning och postkontroll. Ofta används dessa inom ramen för en förundersökning för att utreda ett redan begånget brott. LÄS MER
2. A cybersecurity audit of the Garmin Venu
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The presence of smart wearables has established itself as a norm of the 21 st century, but the state of their trustworthiness from the viewpoint of personal safety remains debatable. The information gathered by such devices has great potential for personal safety risks and must be handled safely. LÄS MER
3. Quantum Espionage
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikSammanfattning : This thesis investigates the security of optical fiber communication and demonstrates the feasibility of eavesdropping using different tapping methods and superconducting nanowire single-photon detectors (SNSPDs). Methods for surveillance against fiber intrusion are also investigated. LÄS MER
4. Investigating the Impact of User Behavior in the Security of Smart Home IoT Devices
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : As technology is growing at a fast pace, IoT-based smart home services are increasingly adopted by people. IoT-based smart homes offer numerous unimaginable benefits, including efficiency, safety, effectiveness, scalability of services, devices, and data, among many others. However, there is another side to this technology: security threats. LÄS MER
5. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER