Sökning: "B- företag"

Visar resultat 1 - 5 av 200 uppsatser innehållade orden B- företag.

  1. 1. Belöningssystem Och Motivation I Små- Och Medelstora Redovisningsbyråer I Sverige : En kvalitativ studie om användningen av belöningssystem och dess påverkan på anställdas motivation och nöjdhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rawan Shamieh; Edin Tahiri; James Manzi; [2024]
    Nyckelord :Rеward systеm; financial rеward; non-financial rеward; motivation; intrinsic motivation; еxtrinsic motivation; small and mеdium accounting firms; Bеlöningssystеmеt; ekonomiska bеlöning; ickе-ekonomiska bеlöning; motivation; inrе motivation; yttrе motivation; små och mеdеlstora rеdovisningsbyråеr;

    Sammanfattning : Background and problеms: In thе accounting industry, charactеrizеd by intеnsivе workloads and high dеmands, small and mеdium-sizеd firms facе thе challеngе of compеting for a limitеd pool of qualifiеd workforcе. Simultanеously, thеy must navigatе rеsourcе constraints whilе maintaining еfficiеncy and quality in thеir opеrations. LÄS MER

  2. 2. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  3. 3. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. CSDDD, tvingande reglering och 36 § AvtL: En kritisk analys av EU:s Corporate Sustainability Due Diligence Direktiv (CSDDD)

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Rachel Sasu-Boakye; [2023]
    Nyckelord :Avtalsrätt; Associationsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar till att kartlägga företags rättsliga ansvar enligt Art 7.2.b, 7.4 och 22. LÄS MER

  5. 5. Marknadens reaktion vid avslutade aktieåterköpsprogram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Baltzar Loeper; Camarena Ricardo; [2023]
    Nyckelord :Share Buyback Program; Buy-and-Hold Abnormal Return; Abnormal Return; Market Reaction; Market Capitalization; Market-to-Book ratio; Aktieåterköpsprogram; Buy-and-Hold Abnormal Return; Avvikelseavkastning; Marknadsreaktion; Börsvärde; Market-to-Book kvot;

    Sammanfattning : This paper investigates the long-run market effects of open market share repurchase programs, specifically focusing on the influence of firm size (market capitalization) and market-to-book ratio on long-run abnormal returns. The study utilizes data from financial databases, including Nasdaq Stockholm and Eikon, as well as information from initiation announcements and other publicly available documents provided by firms listed on the Stockholm Stock Exchange from 2015 to 2022. LÄS MER