Sökning: "B2G"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet B2G.

  1. 1. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  2. 2. Public Procurement of Innovations: A study on contributing toward climate neutrality within the construction sector

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ilakia Amirthalingam; Nellie Kramer; [2022]
    Nyckelord :Public Procurement; LOU; Innovation; Sustainability; Climate-neutrality; Offentlig Upphandling; LOU; Innovation; Hållbarhet; Klimatneutralitet;

    Sammanfattning : Large players within the construction sector have launched the goal of becoming climate-neutral by 2045. In Sweden, the construction sector accounts for approximately 20 % of the country's total emissions. LÄS MER

  3. 3. Sociala Medier i en B2G -miljö : Är sociala medier en användbar informationskanal i en Business-to-Government -miljö?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Victor Ericson; Andreas Renman; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. The use of brand identity in public procurement in the defense market

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fredrik Jansson; [2012]
    Nyckelord :B2G; Business-to-Government; branding; brand identity; defense industry; public procurement; public authorities; government;

    Sammanfattning : This study investigates if a company’s brand identity can be used to influence public authorities in public procurement by possible discretions in the procurement rules, and the importance of this meaning increased business opportunity. The subject of the work, branding in public procurement, is unexplored and may be of interest to a larger market. LÄS MER