Sökning: "Bedömningsfunktioner"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Bedömningsfunktioner.

  1. 1. Comparing Sustainability Assessment Software for Packaging: A Conceptual Framework : A Multiple Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fridrik Arni Halldorsson; Stanislav Demyanenko; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Packaging; Life-Cycle Assessment; LCA; Assessment Software.; Hållbarhet; Förpackning; Livscykelanalys; LCA; Bedömningsprogramvara;

    Sammanfattning : As sustainability becomes an increasingly critical consideration for businesses, the need for effective sustainability assessment tools and software has grown substantially. This master thesis aims to address this problem by exploring various available tools on the market which are used to measure the sustainability impact of packaging solutions and materials used in their production. LÄS MER

  2. 2. Att synliggöra lärandet : En intervjustudie om hur lärare använder bedömningsstödet ”Nya språket lyfter!”

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sandra Österman; [2017]
    Nyckelord :”Nya språket lyfter!”; Bedömning för lärande; F-3lärare; Bedömningsfunktioner”Nya språket lyfter!”; Bedömning för lärande; F-3lärare; Bedömningsfunktioner;

    Sammanfattning : Konsten att kunna läsa och skriva är en viktig del för elevers vidare kunskapsutveckling.Att tidigt upptäcka och åtgärda för de elever som riskerar att inte lära sig läsa och skriva är därför viktigt. För att stödja lärarens bedömningsarbete i detta syfte finns bedömningsstöd att tillgå. LÄS MER

  3. 3. Bedömningens olika ansikten : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare i årskurs 4-6 upplever ett ökat fokus på bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Kara Granquist; [2011]
    Nyckelord :utbildningsvetenskap; intervju; grundskola; lärares uppfattningar; bedömning;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats syftar till att genom kvalitativa samtalsintervjuer ta reda på hur ett antal lärare undervisande i årskurs 4-6 upplever ett ökat fokus på bedömning av elevers kunskapsutveckling och lärande. Tre grundläggande inställningar till bedömning framträder i intervjumaterialet; bedömning som en självklar del av läraruppdraget, bedömning som tidstjuv och skrivbordsprodukt samt inställningen till bedömning som ett påtvingat ont. LÄS MER