Sökning: "Bondens egen Marknad"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Bondens egen Marknad.

  1. 1. Man ska odla för sina grannar : motiv, drivkrafter och mål hos andelsjordbrukare i Sverige

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Björkqvist; [2016]
    Nyckelord :andelsjordbruk; Community Supported Agriculture; sociala rörelser; lokal livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Runtom i Sverige finns det idag relativt goda möjligheter att ta del av lokalt producerade livsmedelsprodukter genom till exempel gårdsbutiker, Bondens Egen Marknad och genom så kallade andelsjordbruk. Dessa initiativ bidrar till att konsumenter har större möjlighet att få insikt om hur livsmedelsproduktionen går till. LÄS MER

  2. 2. How can being engaged in an alternative marketing network support small scale, rural food entrepreneurs? : a case study of Bondens Egen Marknad in Halland

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ingrid Carlsson Lervik; [2015]
    Nyckelord :alternative marketing networks; local embeddedness; rural food entrepreneurship;

    Sammanfattning : Rural entrepreneurship is promoted as part of current efforts made to sustain rural development, at the same time research on the topic is relatively limited and more knowledge is needed. It is the aim of this thesis to attempt to identify ways in which an alternative marketing network may support small scale, rural food entrepreneurs. LÄS MER

  3. 3. Drivkrafter till den lokala maten : nätverket på Bondens egen Marknad i Uppsala

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Wogel; [2014]
    Nyckelord :nätverk; marknad; lokalmat; Bondens egen Marknad;

    Sammanfattning : I en tid där allt fler små lantbruk läggs ner till fördel för storskaliga gårdar har motreaktioner som Bondens egen Marknad vuxit fram. Den här kandidatuppsatsen är en samhällsvetenskaplig studie utförd genom kvalitativa metoder. LÄS MER

  4. 4. The meaning-making of Bondens egen Marknad, a farmers market organization

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :April Hammerand; [2009]
    Nyckelord :cooperation; identity; local food; society; symbolic interactionism;

    Sammanfattning : The revitalization of farmers markets is a growing alternative to larger scale food systems that connects farmers directly with consumers in urban areas. Why is this important? Why do producers and consumers come to the farmers market? Moreover, what implications will this have on local farmers and the rest of our society? In this study, we look at the perspectives of participants in the "Bondens egen Marknad" (Farmers own Market) in Sweden to understand what the farmers market means for people, who come there, why they come, what interaction takes place and how this meaning is shaped by the larger societal context. LÄS MER

  5. 5. Community Supported Agriculture (CSA) - en väg mot ökad uthållighet? : en studie av Ramsjö gård

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Karin Andersson; [2006]
    Nyckelord :Community Supported Agriculture; CSA; uthållighet; Ramsjö gård; grönsaker; ekologisk;

    Sammanfattning : Over the past one hundred years, there has been an increasing globalization and industrialization of the food systems. As a result, the distance between the production and the consumption of food has increased, both in time and space and in the minds of people. LÄS MER