Sökning: "Business Discovery"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden Business Discovery.

  1. 1. Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elsa Berg; Alicia Bergström; [2024]
    Nyckelord :Middle manager; employee resistance to change; change aversion; change management; managing resistance to change.;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Elsa Berg och Alicia Bergström Handledare: Emilia Kvarnström   Datum: 2024 - Januari   Syfte: Idag driver företag ständigt förändring- och utvecklingsarbeten och med förändringar kommer ofta motståndsreaktioner. Motstånd mot förändring från medarbetare behöver bemötas och hanteras för att förändringar ska kunna fortgå i verksamheter. LÄS MER

  2. 2. Going in Circles: How small and medium sized enterprises could find profitability without jeopardizing the environment

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Bränneskär; André Rannek; Oscar Wennberg; [2023-09-22]
    Nyckelord :Sustainability;

    Sammanfattning : This thesis emphasizes the significance of small and medium-sized businesses in the primary production of food and their adoption of circular business models. Unlike previous research, our study focuses on exploring the feasibility of implementing circular models in these enterprises in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Hur hanteras missbruksproblem på arbetsplatsen? En kvalitativ studie om HR- och personalchefers strategier att hantera personal med missbruksproblematik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Christian Svensson; Selma Mattsson; [2023-09-13]
    Nyckelord :education; rehabilitation; prevention; substance abuse problem;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate what strategies HR and managers with staff responsibilities use to detect, rehabilitate and prevent alcohol- and drug abuse in the workplace. Furthermore, if these strategies differ when employees work remotely or from the office. LÄS MER

  4. 4. Förväntningar på revisorn : - Finns det ett förväntningsgap mellan revisorer och myndigheter,utifrån revisorns perspektiv?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kristena Samouie; Ornina Gergeo; Debora Marouki; [2023]
    Nyckelord :Expectation gap; financial irregularities; stakeholder theory; audit; regulators; Förväntningsgap; ekonomiska oegentligheter; intressentteori; revision; tillsynsmyndigheter;

    Sammanfattning : Datum: [2023-01-11]Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hpAkademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens UniversitetFörfattare: Debora Marouki Kristena Samouie Ornina Gergeo[00/03/29] [99/03/13] [01/03/31]Titel: Förväntningar på revisorn - Finns det ett förväntningsgap mellanrevisorer och myndigheter, utifrån revisorns perspektiv?Handledare: Oksana FeicherNyckelord: Förväntningsgap, ekonomiska oegentligheter, intressentteori, revision,tillsynsmyndigheter.Forskningsfrågor: Förekommer det ett förväntningsgap mellan revisorer och myndighetervid upptäckandet av ekonomiska oegentligheter?Hur kan förväntningsgapet minka utifrån revisorns perspektiv?Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka myndigheternas förväntningar pårevisorn vid upptäckandet av ekonomiska oegentligheter. LÄS MER

  5. 5. The TikTok effect: How TikTok is shaping the way we consume music

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Greta Ranff; Loui Degener; [2023]
    Nyckelord :consumer behavior; music consumption; social media; TikTok; recommendation algorithms; marketing platforms; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitalization has in recent years transformed the music industry and how people consume music. Simultaneously, the social media app TikTok has emerged as a major player in marketing, using its unique algorithmic structure and user-generated content to become a powerful marketing tool for musicians and record labels alike. LÄS MER