Sökning: "C2C-marknaden"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet C2C-marknaden.

  1. 1. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  2. 2. Att leva mer med mindre : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar barnfamiljers agerande på C2C-marknaden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ofelia Arencibia; Frida Söderling; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för begagnade produkter växer sig starkare och digitaliseringen har möjliggjort att den numera till stor del äger rum på internet. Vi har studerat barnfamiljers agerande på C2C-marknaden (consumer-to-consumer) online, där vi utgått från världens största sociala media, Facebook, för vår enkätundersökning. LÄS MER

  3. 3. När konsumenten sätter priset : En studie om prissättning på C2C-marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Dahlberg Bielawska; Anton Lööf; [2014]
    Nyckelord :Prissättning; prissättningsstrategi; kostnadsbaserad prissättning; konkurrensbaserad prissättning; kundbaserad prissättning; andrahandsmarknad; C2C-marknad;

    Sammanfattning : Det har genom åren bedrivits en mängd forskning kring prissättning på marknaden där företag är den säljande parten. Den idag växande andrahandsmarknaden, där konsumenter innehar rollen som säljare, har helt exkluderats från forskning kring prissättning. LÄS MER