Sökning: "Can Kjellsson"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Can Kjellsson.

  1. 1. Barn som inte tar en självklar plats : – en studie om hur förskollärare resonerar om blyghet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Milla Carnebratt; Anneli Kjellsson; [2023]
    Nyckelord :preschool teachers; shy children; situations; social constructionism; blyga barn; förskollärare; situationer; socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att lyfta hur förskollärare resonerar om barn som anses blyga och inte tar en självklar plats samt hur dessa barn konstrueras i förskolans sociala miljö. Det finns sparsamt med forskning kring detta då fokuset brukar ligga på de mer utmanande barnen. LÄS MER

  2. 2. Energy losses from a concrete digester : Analysis of concrete digester at Lundsby biogas

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Hugo Kjellsson; [2022]
    Nyckelord :Digester; Energy losses; Biogas;

    Sammanfattning : Digesters at a biogas plant have high temperatures and poor insulation. There is great potential to save energy by improving the construction. This study has two aims. One is to compare the difference between a simple steady-state calculation and a calculation that uses simulated values from Heat2. LÄS MER

  3. 3. Augmented Reality och vägen mot mer informerade E-handelsköp : En studie om Augmented Reality och dess bidrag till konsumenters köpprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Elin Kjellsson; Markus Tropp; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; Buying process; E-commerce; Sustainable consumption; Augmented reality; E-handel; Hållbar konsumtion; Köpprocess;

    Sammanfattning : E-handeln har vuxit snabbt och konsumenterna värdesätter bekvämligheten, det stora utbudetoch möjligheten att handla dygnet runt. E-handelns tillväxt har lett till ett ökande antalleveranser och returer. Det ökande antalet returer tyder på en osäkerhet hos konsumenternasom beror på bristfällig information i köpprocessen. LÄS MER

  4. 4. Identitetsskapande eller behovssträvande, vad påverkar socionomstudenters karriärsval?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Marie Sjöstedt; Annika Kjellsson Meier; [2018]
    Nyckelord :Social work; semi-structured interviews; authority practice; career choice; identity building; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to shed light on what motives social work students have in their choice of career, more specifically what their perceptions are regarding social services and how this guides them in their choice of career. The key research question is: how can we understand social work students’ motives in their choice of profession and career paths? The analysis is guided by the two concepts identity building and satisfying of needs, which represent theoretical frameworks for understanding individual motivation and choice. LÄS MER

  5. 5. En studie som undersöker om mobila betaltjänster skapar ett skifte i svensk konsumtion: En fallstudie av den mobila betaltjänsten Swish, med inriktning på B2C-transaktioner

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robin Larsson; Vilhelm Kjellsson; [2018]
    Nyckelord :konsumtion; konsumtionsmönster; swish; b2c; transaktioner; transactions; consumption; mobile payment services; mobile; payment services; means of payment; payment currency; shift in consumption; konsumtionsskifte;

    Sammanfattning : The study aims to examine the current phenomena where consumers in Sweden increasingly choose mobile payment services as a payment method instead of using cash or credit cards. The study wants to answer the question “how does the increasing use of mobile payment services affect the consumer/user’s consumption and why do we choose the software as a payment method?” The study explains the main functions and characteristics of the top four mobile payment services in Sweden, but applies a case study on the most popular mobile payment service: Swish. LÄS MER