Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ålderssammansättningens betydelse för barn i behov av särskilt stöd i förskolan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cecilia Grönstrand; Hanna Andersson Granström; [2018]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; inkludering; lärandemiljö; specialpedagog; åldersblandad och åldershomogen barngrupp;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractCecilia Grönstrand och Hanna Andersson Granström (2018) Ålderssammansättningens betydelse för barn i behov av särskilt stöd i förskolan (The significance of age composition for preschool children in need of special support). Specialpedagogprogrammet, Lärande och Samhälle, Skolutveckling och Ledarskap, Malmö Universitet. LÄS MER

  2. 2. FATTA - vilken kampanj! : En fallstudie om sociala mediers betydelse för opinionsbildande aktörer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Magnusson; Hanna Kretz; Cecilia Granström; [2015]
    Nyckelord :social media; engagement; campaign; case study; process study; opinion-forming agents; advocacy; sociala medier; engagemang; samhällsengagemang; sociala rörelser; processtudie; fallstudie; kampanjer; organisationer; new social movement theory; påverkansarbete;

    Sammanfattning : Fatta - vilken kampanj! Den digitala samhällsutvecklingen de senaste decenniet har förändrat kommunikationslandskapet och bidragit till att engagemang för samhällsfrågor antagit nya former. Detta har skapat nya sätt för individer att ta ställning i samhällspolitiska frågor och nya möjligheter för organisationer att mobilisera och engagera. LÄS MER

  3. 3. Meningskapnde på fritidshem. : Om elevers möjligheter att skapa mening.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Elisabeth Olsson; Cecilia Granström; [2011]
    Nyckelord :Fritidshem; Meningskapande; Lärare;

    Sammanfattning : I samtal med andra studenter under lärarutbildningen har frågor kring fritidshemmens förankring av verksamheten uppstått såsom: hur skapas mening för fritidshemseleverna? Syftet med arbetet är således att synliggöra elevernas möjlighet till meningsskapande på fritidshemmen.   I vår litteraturdel vill vi uppmärksamma faktorer som påverkar barns möjlighet att skapa mening i sin livsvärld. LÄS MER