Sökning: "Clara Gustafsson"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden Clara Gustafsson.

  1. 21. Du sköna nya konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marit Joten; Nils Nordström; Filip Dahlin; [2016]
    Nyckelord :Word-Of-Mouth; hög-engagemangsprodukter; digital; beslutsprocess; Airbnb; tillit; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER

  2. 22. Vem är Vegorätt? En experimentell studie av förekomsten av stereotyper i reklambilder och konsumenters attityder gentemot vegetarisk mat

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Emelie Lundqvist; Moa Rydlöv; [2016]
    Nyckelord :Stereotyper Vegetarisk mat Consumer Culture Theory Reklambilder Attityder; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Who is Vegorätt? An experimental study of the relationship between stereotypes in advertisements and consumers’ attitudes towards vegetarian food Seminar date: 2016-05-25 Course: FEKN90, Master Thesis in Business Administration - Marketing, 30 ECTS Authors: Sarah Hellberg, Emelie Lundqvist, Moa Rydlöv Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypes, vegetarian food, Consumer Culture Theory, advertisement, attitudes. Purpose: To investigate whether the presence of persons respectively stereotypes in advertisements can influence consumers’ attitudes towards vegetarian food. LÄS MER

  3. 23. Opinionsledarens roll vid lansering av medicintekniska produkter; analys ur ett nätverksperspektiv.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Hallström; [2015]
    Nyckelord :opinionsledare; nätverksmarknadsföring; medicinteknik; industriell marknadsföring; relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: opinionsledare, nätverksmarknadsföring, medicinteknik, industriell marknadsföring, relationsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att, ur företagets perspektiv, undersöka opinionsledarens roll och vilket värde opinionsledarens bidrar med vid lanseringen av medicintekniska produkter. Avsikten är att bidra till litteraturen genom att analysera detta ur ett industriellt marknadsföringsperspektiv baserat på nätverksanalys, samt teorier kring relationsmarknadsföring och opinionsledarskap. LÄS MER

  4. 24. Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Boström; Denis Maliqaj; Bobo Tiger; [2015]
    Nyckelord :Konsumentrecensioner online; e_WOM; Gemenskaper; Informationsdelning vid konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 HP Författare: Jens Boström, Denis Maliqaj och Bobo Tiger Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Konsumentrecensioner online, e-WOM, CCT, Gemenskaper, Informationsdelning vid konsumtion. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur konsumenter resonerar kring konsumentrecensioner online och även att undersöka varför vissa konsumenter väljer att dela med sig av sina konsumtionsupplevelser genom att skriva en recension. LÄS MER

  5. 25. Christmas is in the Air - En kvantitativ studie om hur doft och ljud påverkar människors perception och attitydskapande.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tijana Stojanovic; Per-Erik Persson; [2015]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; attityd; besöksintention; doft; ljud; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Christmas is in the Air: A quantitative study on how sound and smell influence perception and the creation of attitudes Seminar date: 2015-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 ECTS Authors: Per-Erik Persson, Tijana Stojanovic Advisor: Clara Gustafsson Key words: Sensory Marketing, attitude, visit intention, scent, sound Purpose: The purpose of this thesis is to examine whether the presence of congruent stimuli will result in better attitudes towards products and stores, as well as a higher intention to visit the store, than the use of non-congruent stimuli. Methodology: This thesis applies a quantitative research method and a deductive approach. LÄS MER