Sökning: "Clara Gustafsson"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden Clara Gustafsson.

  1. 16. Behandlingsmetoders effekt på hyposalivation och oral mukosit efter behandling av huvud- och halscancer : - En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Oral hälsa

    Författare :Clara Andersson; Johanna Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :cancer; mukosit; orala biverkningar; saliv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Huvud- och halscancerbehandling genom strålbehandling/kirurgi kan bidra till olika orala biverkningar. De vanligaste biverkningarna som uppstår under/efter behandling är hyposalivation och oral mukosit. LÄS MER

  2. 17. En bildsekvens säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om att uttrycka sig med rörliga bilder på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Clara Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :GIF; uttrycksfull kommunikation; icke-verbal kommunikation; remixkultur; Facebook Messenger;

    Sammanfattning : Communication is part of our everyday life. We speak, we write, we move our bodies and faces in ways to express a feeling or deliver a message. Technology has made it more convenient to communicate with the people in our network, thus has made it harder for us to show the non-verbal signals that we express in our physical interactions. LÄS MER

  3. 18. ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Neldemo; Jessica Holmqvist; Lisa Örtegren; [2017]
    Nyckelord :Ambi-Brands; Consumer Culture Theory; Consumer Identity Projects; Fashion Theory; Style Codes; Group Identity; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Jessica Holmqvist, Petter Neldemo, Lisa Örtegren Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Ambi-Brands, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Fashion Theory, Style Codes, Group Identity Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Scandi Style uttrycks och, med utgångspunkt från CCT och Fashion Theory, studera hur denna modestil kan användas för att skapa en unik och social identitet. Metod: En kvalitativ studie har gjorts i uppsatsen, som har baserats på ett hermeneutiskt tillvägagångssätt tillsammans med etnografiska inslag. LÄS MER

  4. 19. Den eviga strävan efter idealet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Bogren; Annika Eriksson; Julia Sjöberg; [2016]
    Nyckelord :Identity; Ideal; Culture; Personal brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Den eviga strävan efter idealet En kvalitativ studie om samspelet mellan kvinnliga ideal, konsumenters identitet och personliga varumärken på Instagram Seminariedatum 2016-06-02 Ämne/kurs FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, marknadsföring, 15 HP Författare Emma Bogren, Annika Eriksson och Julia Sjöberg Handledare Clara Gustafsson Begrepp Kvinnliga ideal, Personliga varumärken, Identitet, Konsumenter Problem Individers självbild utmanas ständigt av media på grund av de ouppnåeliga ideal som ofta framställs av media. Syfte Syftet med studien är att utifrån forskning kring varumärken, CCT och Self Concept Theory undersöka personliga varumärkens samverkan med kvinnliga ideal och på så vis bidra till forskning kring konsumentbeteende. LÄS MER

  5. 20. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Mattias Olsson; Amelie Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; kafébransch; konkurrensstrategi; varumärkesidentitet; first mover advantage; second mover advantage; relationstriangel; Business and Economics;

    Sammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER