Sökning: "Clara Lundberg"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Clara Lundberg.

  1. 1. Examining the Impact of Regional Wildfires on Environmental Concern and Support for Carbon Tax- Empirical Findings from Sweden

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sofie Hedin Stenvall; Clara Lundberg; [2023-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Climate-driven changes in the severity of wildfires are predicted as greenhouse gas concentrations increase. Exposure to local wildfires may represent a source of information for individuals as they evaluate their environmental concerns and support for carbon taxation. LÄS MER

  2. 2. Omvårdnadsinterventioner som smärtlindring hos palliativa patienter : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Lucas Lindén; Clara Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Palliativ vård; smärta; icke farmakologiska omvårdnadsinterventioner;

    Sammanfattning : Introduktion/bakgrund: Behovet av palliativ vård har de senaste åren ökat, och förväntas öka ytterligare. Smärta är ett av de vanligaste symtomen vid palliativ vård. Sjuksköterskans mål vid smärta är att minska lidande hos patienten. LÄS MER

  3. 3. Vindkraftens utveckling i Sverige: Ett vinande koncept

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Josef Henschel; Clara Lundberg; [2021-07-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Wind power is considered to be an important renewable energy source in the transition into a fossil free economy to mitigate climate change. Motivated by its commitments in the Paris Agreement, Sweden has national goals for an expansion of wind power by 100 TWh by the year 2040. LÄS MER

  4. 4. Strävan efter kundlojalitet : modeföretags väg mot att uppnå kundlojalitet genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Stålhand; Clara Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringsstrategier; trender; kundlojalitet; trovärdig marknadsföring;

    Sammanfattning : Det har skapats en allt större förväntning från modeföretags kunder att de ska vara aktiva på sociala medier. För att modeföretag ska lyckas nå sin målgrupp genom bruset av all marknadsföring på sociala medier krävs det utvecklade marknadsföringsstrategier som är anpassade till den tänkta målgruppen. LÄS MER

  5. 5. Brand heritage för lyxvarumärken och fast fashion-varumärken i modeindustrin ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Troein; Shamira Jonsson; Aurora Lundberg; [2013]
    Nyckelord :Brand heritage; fast fashion brands; luxury fashion brands; co-creation; fashion; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: The concept of brand heritage from a consumer’s perspective applied to the fast fashion industry, for fast fashion brands and luxury fashion brands Seminar date: 2013-01-17 Course: FEKH29, Business Administration, Degree Project Undergraduate Level, 15 European Credit Transfer and Accumulation System points (ECTS) Authors: Shamira Jonsson, Aurora Lundberg och Elisabet Troein Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand heritage, fast fashion brands, luxury fashion brands, co-creation and fashion Purpose: The purpose of thesis is to examine the concept of brand heritage and its relevance for fast fashion brands in comparison with luxury brands within the fashion industry from a consumer’s perspective, in order to contribute new theoretical understanding of brands. Methodology: Raw data was collected through semi-structured interviews with individuals within the age range of 20-65 years. LÄS MER