Sökning: "Clara Lundberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Clara Lundberg.
1. Examining the Impact of Regional Wildfires on Environmental Concern and Support for Carbon Tax- Empirical Findings from Sweden
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Climate-driven changes in the severity of wildfires are predicted as greenhouse gas concentrations increase. Exposure to local wildfires may represent a source of information for individuals as they evaluate their environmental concerns and support for carbon taxation. LÄS MER
2. Omvårdnadsinterventioner som smärtlindring hos palliativa patienter : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Introduktion/bakgrund: Behovet av palliativ vård har de senaste åren ökat, och förväntas öka ytterligare. Smärta är ett av de vanligaste symtomen vid palliativ vård. Sjuksköterskans mål vid smärta är att minska lidande hos patienten. LÄS MER
3. Vindkraftens utveckling i Sverige: Ett vinande koncept
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Wind power is considered to be an important renewable energy source in the transition into a fossil free economy to mitigate climate change. Motivated by its commitments in the Paris Agreement, Sweden has national goals for an expansion of wind power by 100 TWh by the year 2040. LÄS MER
4. Strävan efter kundlojalitet : modeföretags väg mot att uppnå kundlojalitet genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det har skapats en allt större förväntning från modeföretags kunder att de ska vara aktiva på sociala medier. För att modeföretag ska lyckas nå sin målgrupp genom bruset av all marknadsföring på sociala medier krävs det utvecklade marknadsföringsstrategier som är anpassade till den tänkta målgruppen. LÄS MER
5. Brand heritage för lyxvarumärken och fast fashion-varumärken i modeindustrin ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT Title: The concept of brand heritage from a consumer’s perspective applied to the fast fashion industry, for fast fashion brands and luxury fashion brands Seminar date: 2013-01-17 Course: FEKH29, Business Administration, Degree Project Undergraduate Level, 15 European Credit Transfer and Accumulation System points (ECTS) Authors: Shamira Jonsson, Aurora Lundberg och Elisabet Troein Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand heritage, fast fashion brands, luxury fashion brands, co-creation and fashion Purpose: The purpose of thesis is to examine the concept of brand heritage and its relevance for fast fashion brands in comparison with luxury brands within the fashion industry from a consumer’s perspective, in order to contribute new theoretical understanding of brands. Methodology: Raw data was collected through semi-structured interviews with individuals within the age range of 20-65 years. LÄS MER