Sökning: "Customer Satisfaction Index"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden Customer Satisfaction Index.

  1. 16. The loyalty effect

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Jöndell; Oskar Bill; [2015]
    Nyckelord :Customer loyalty; Net Promoter Score; NPS; American Customer Satisfaction Index; ACSI; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Värdet av att bygga grönt för kommunala bostadsbolag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Linnea Niss; Robert Hultström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract The real estate sector is today responsible for 40 per cent of the total amount of energy consumption within the members of the EU. All over the world there are collaborations within research and projects to find ways of reducing the amount of energy consumed by the real estate sector. LÄS MER

  3. 18. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  4. 19. Är förutsättningarna lika för enhetschefer inom äldreomsorg och handikappomsorg?

    Magister-uppsats, Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Salla Koistinen; [2013]
    Nyckelord :enhetschef; handikappomsorg; hemtjänst; ledarskap; äldreomsorg;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det finns samband mellan enhetschefers utbildning, ledarerfarenhet, ledarskapsindex och kundnöjdhet fördelat på arbetsområdena funktionshindrade och äldreomsorg, i samma organisation. Bakgrunden till detta är att regeringen lyft en oro kring enhetschefer inom äldreomsorgen då personalgrupperna är stora och det administrativa stödet litet, varför cheferna inte alltid har de förutsättningar som krävs för att leda verksamheten. LÄS MER

  5. 20. Customer satisfaction in E-Commerce : A case study of China and Bangladesh

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Habibur Rahman; Han Lili; [2011]
    Nyckelord :E-commerce; E-commerce Customer Satisfaction;

    Sammanfattning : As information technology and the popularity of Internet technology and in-depth applications, e-commerce is at unprecedented pace. People become more and more the focus of attention. At present, relatively fast development of e-commerce activities are online sales, online promotions, and online services. LÄS MER