Sökning: "ACSI"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet ACSI.
1. Kan coping och passion påverka risken att drabbas av en idrottsskada? : Ett psykologiskt perspektiv på idrottsskador inom artistisk gymnastik
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studiens syfte var att undersöka hur passion och copingresurser påverkar uppkomsten av såväl överbelastningsskador som traumatiska skador inom artistisk gymnastik. De specifika frågeställningarna var: - Finns det ett samband mellan självskattad passion, copingresurser och uppkomsten av överbelastningsskador och traumatiska skador inom artistisk gymnastik? - Finns det skillnader i detta samband mellan män och kvinnor? Metod: I studien användes en kvantitativ metod i form av en webbenkät. LÄS MER
2. Customers’ Perception on their Satisfaction about the Private Banks in a Developing Country : A perspective of Private Banks in Bangladesh
Master-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Customers’ satisfaction is a decisive factor in the development process of business which has also an effective impact on contributing a country's GDP. Private banks have been emerged over the time in developing countries where customers’ satisfaction is the driven force of banking industry investigated in Bangladesh. LÄS MER
3. The loyalty effect
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Authors: Oskar Bill, Alexander Jöndell Supervisors: Carl-Henric Nilsson Associate Professor Lund University ¬ School of Economics and Management Department of Business Administration Charlotta Johansson Associate Professor Lund University ¬ Faculty of Engineering Department of Automatic Control Purpose: The purpose is to predict customer loyalty by utilising big data. This will be done by combining two models: The American Customer Satisfaction Index (ACSI) and the Net Promoter Score (NPS) using the benefits of each model, the cause and effect relationship in ACSI and the simple survey methodology in NPS. LÄS MER
4. Att tillämpa återkommande mätning av kundnöjdhet i IT-projekt : En vidareutvecklad modell baserad på modellerna American Customer Satisfaction Index (ACSI) och SERVQUAL
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : I dagens samhälle är det allt viktigare för företag att behålla sina existerande kunder då konkurrensen blir allt hårdare. Detta medför att företag försöker vidta åtgärder för att vårda relationer med sina kunder. Detta problem är även högst relevant inom IT-branschen. LÄS MER
5. The loyalty effect
Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER