Sökning: "NKI"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet NKI.

  1. 1. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Björn Bergman; Elin Carnebrink; [2023]
    Nyckelord :automation; building permit process; digitalization; efficiency; e-service; processing time; overall customer satisfaction index; robot; automatisering; bygglovsprocessen; digitalisering; effektivisering; e- tjänst; handläggningstid; NKI; robot;

    Sammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER

  2. 2. Servicekvalitet i fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Jakob Berglund; Fredrik Eek; [2023]
    Nyckelord :Servicekvalite; service; fastigheter; bostäder;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att studera svenska fastighetsföretags fokus på service och vilka medelsamt metoder som används för att mäta, uppnå och förbättra sin servicekvalite.Metoden har varit av kvalitativ ansats. LÄS MER

  3. 3. A comparative Study of the Scandinavian Development Cooperation Policies : Evaluating and Contrasting the Similarities and Differences between Denmark, Norway and Sweden

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Jamila Zeynalzade; [2021]
    Nyckelord :Denmark; Norway; Sweden; development cooperation; policy; Danimarka; Norveç; İsveç; inkişaf naminə əməkdaşlıq; siyasət;

    Sammanfattning : This paper examines the development cooperation policies of the Scandinavian countries, namely Denmark, Norway and Sweden. It aims to provide a more detailed understanding of the similarities and differences between the three countries in conducting development cooperation. LÄS MER

  4. 4. The road towards the flawless residence : A case study in process- and quality management

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Conny Andersson; David Björk; [2021]
    Nyckelord :Experience feedback; Process control; CSI; Customer Satisfaction Index; Continuous improvement; Quality control.; Erfarenhetsåterföring; processarbete; kvalitetsstyrning; NKI; förbättringsarbete.;

    Sammanfattning : This study was initiated to examine whether processes of the construction company JM ABare followed and how they can be streamlined, if the targeted goals are reached, and whenand why prescribed routines are abandoned. The study was carried out through onlinequalitative interviews with supervisors at nine examined construction projects, and withofficials within the JM AB organization. LÄS MER

  5. 5. Att utveckla en stark kvalitetskultur – korrelation mellan ledarskap, medarbetare och kund

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Birgitta Andersson; Terese Enberg; [2020]
    Nyckelord :TQM; Quality management; leadership; customer; Quality culture; Hörnstensmodellen; kvalitets-och verksamhetsutveckling; ledarskap; kund; kvalitetskultur;

    Sammanfattning : Att utveckla kvalitetsarbete i organisationer är ett gediget arbete som kräver ett ledarskap som kan engagera medarbetare och skapa kundnöjdhet. Det finns flera olika verktyg och modeller att använda. I den här studien används hörnstensmodellen som grund. LÄS MER