Sökning: "kvalitets-och verksamhetsutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden kvalitets-och verksamhetsutveckling.

  1. 1. "Då kan du klä ut dig till en ytspänning" - Reflektionens potential för kompetensutveckling och ökad kvalitet i förskolan : En kvalitativ studie om hur diskursiva praktiker möjliggör kompetensutveckling i individuella reflektioner och i gemensamma arbetslagsreflektioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Elsa Bergkvist; [2023]
    Nyckelord :Collaborative reflection; Competence development; Individual reflection; Pre-school; Förskola; Gemensam reflektion; Individuell reflektion; Kompetensutveckling.;

    Sammanfattning : Preschool workteams, must continuously and systematically monitor children's development and evaluate the opportunities the education offers for children to develop and learn in accordance with the curriculum. This qualitative study deals with reflection from a socio-cultural perspective where differences between individual reflection and collective workteam reflection are examined in relation to the preschool's work with quality and operational development. LÄS MER

  2. 2. Chefer och ledares syn på styrkor och utmaningar vid digital verksamhetsutveckling : En studie vid tre svenska myndigheter

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Helena Karlsson; [2022]
    Nyckelord :offensive quality development; digital business development; business development; digitalisation; quality development; digital competence; digital management; offensiv kvalitetsutveckling; digital verksamhetsutveckling; verksamhetsutveckling; digitalisering; kvalitetsutveckling; digital kompetens; digital ledning;

    Sammanfattning : För att kunna vara konkurrenskraftig i dagens föränderliga samhälle krävs att organisationer anpassar sig till kundernas behov och kliver på resan mot digital transformation. Detta kan underlättas genom att organisationen arbetar med kvalitetsutveckling (Ponsignon m fl. 2019). LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan organisationsstruktur och förbättringskultur : En enkätundersökning om kvalitetsledning via sociala medier

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Alina Puur; Yvonne Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :Improvement culture; organizational structure; total quality management; quality management; Förbättringskultur; organisationsstruktur; offensiv kvalitetsutveckling; kvalitetsledning;

    Sammanfattning : I dagens samhälle sker det snabba förändringar som ställer krav på att förbättringsarbetet drivs framåt. Organisationer med en stark organisationsstruktur har goda värderingar med en tydlig kommunikation där kvalitetsledning tillämpas. LÄS MER

  4. 4. Kan innovationsförmågan öka genom tvärprofessionellt lagarbete inom vården? : En kvalitativ studie om förutsättningar för samarbete i team för att skapa innovation i hälso- och sjukvården

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Maria Nordmark; [2021]
    Nyckelord :healthcare; collaboration; collaboration environment; innovation; continuous improvement; hälso-och sjukvård; innovation; samarbete; samarbetsmiljö; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Samarbete i välfungerande lag kommer sannolikt att känneteckna framtidens vård, där kombination av olika kompetenser blir viktigare än enskilda professioners insatser. Forskning visar att tvärprofessionellt samarbete är ett område där många olika faktorer påverkar patient- och personalnöjdhet, organisatorisk effektivitet och förutsättningar för innovation. LÄS MER

  5. 5. Win-win-win : Framgångsfaktorer för att skapa värde i fastighetsmäklarbranschen

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Anna Fredriksson; Malin Svensson; [2021]
    Nyckelord :Quality management; real estate agency; value in use; customer journey map; business process development; win-win-win; Kvalitetsteknik; fastighetsförmedling; värdeskapande; processkartläggning; verksamhetsutveckling; win-win-win;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen befinner sig i en utveckling mot ökadekrav och förväntningar från potentiella köpare, säljare ochsamhället i stort. Detta har skapat ett behov av kunskap kringframgångsfaktorer och visualisering med målet att förbättraframtidens förmedlingsprocess. LÄS MER