Sökning: "Servicekvalite"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Servicekvalite.

  1. 1. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Ledningsinformationssystem och verksamhetsstyrning : En fallstudie om vilka faktorer som påverkar användningen av ledningsinformationssystem

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Samuel Gullin; Safi Al-Mashhadani; [2023]
    Nyckelord :Ledningsinformationssystem; verksamhetsstyrning; styrning; planering; beslutsfattande; informationskvalité; systemkvalité och servicekvalité;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Informationshantering utgör en betydelsefull aspekt för ett företags fortlevnad.För att kunna planera och besluta för att uppnå verksamhetens målsättningar krävs det beslutsunderlag som förtydligar vilka alternativ som anses vara till nytta för organisationen. LÄS MER

  3. 3. Servicekvalitet i fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Jakob Berglund; Fredrik Eek; [2023]
    Nyckelord :Servicekvalite; service; fastigheter; bostäder;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att studera svenska fastighetsföretags fokus på service och vilka medelsamt metoder som används för att mäta, uppnå och förbättra sin servicekvalite.Metoden har varit av kvalitativ ansats. LÄS MER

  4. 4. What is school food service quality? (part 1) : exploring perceptions of service quality among children and food service professionals in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Maria Trymell; [2021]
    Nyckelord :Food service management; service quality; food choice; school food; hospitality;

    Sammanfattning : Background: Every year 260 million lunch meals are served in Swedish schools. To design sustainable meals that are eaten and appreciated by the children, not only the food is important but also to understand how the meeting between the Food Service Professionals (FSP) and the children, and part of the service provided, affects the children's overall meal experience. LÄS MER

  5. 5. Hybrid Auto-Scaling for an Asynchronous Computationally Intensive Application

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Arnþór Jóhann Jónsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cloud computing has developed rapidly in recent years. It enables users to access computing resources on an on-demand basis, acquiring resources when an application requires them and releasing them when they are no longer needed. LÄS MER