Sökning: "Customer Satisfaction Index"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden Customer Satisfaction Index.

  1. 6. NKI - Förbättringsområden inom produktionen

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Josefin Hallman; Emma Lisa Lindblad; [2018]
    Nyckelord :NKI- Nöjd kundindex; Prognoscentret; Påverkningsfaktorer; påverkansfaktorer; Åtgärdsförslag; Bostadsproduktion; Peab AB;

    Sammanfattning : NKI står för Nöjd Kund Index och är ett nyckeltal som beskriver hur nöjd en kund är med ett företags tjänster. Flertalet byggföretag väljer att genomföra NKI-undersökningar tillsammans med sina kunder för att på så sätt få relevant återkoppling på sina bostadsprojekt. LÄS MER

  2. 7. Förbättring av rådgivningsprocess mot ökad kundnöjdhet med stöd av Sex Sigma

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Tatiana Sheremet; [2018]
    Nyckelord :advisory process; coaching model; customer satisfaction; DMAIC; service quality factors; Six Sigma; coachningsmodell; DMAIC; kundtillfredsställelse; rådgivningsprocess; servicekvalitetsfaktorer; Sex Sigma;

    Sammanfattning : En undersökning från Svenskt Kvalitetsindex har visat på låg kundnöjdhet i en av de svenska storbankerna. Banken har flera kategorier av kunder som ställer olika krav på service. LÄS MER

  3. 8. Hur platsmarknadsföring behåller Generation Y : En fallstudie vid Luleå Kommun

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Viktor Fransson; Petter Andersson; [2018]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Stadsmarknadsföring; Generation Y; Customer Relationship Management CRM ; Citizen Satisfaction Index CSI ; Platsidentitet;

    Sammanfattning : Kommuner använder platsmarknadsföring för att attrahera och behålla medborgare vilket under senare år blivit mer aktuellt då konkurrensen mellan platser har ökat. Tidigare har städers platsmarknadsföring varit riktad mot att utveckla turism, men idag används strategin framförallt för att framhäva staden som en attraktiv plats för företag, och medborgare att leva i. LÄS MER

  4. 9. Kritiska framgångsfaktorer i anläggningsprojekt : vad är ett lyckat anläggningsprojekt och hur utvärderas anläggningsprojekt?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Aldijana Puskar Imsirovic; [2017]
    Nyckelord :Construction projects; successful projects; critical success factors; project evaluation; project triangle.; Anläggningsprojekt; lyckat projekt; kritiska framgångsfaktorer; utvärdering av projekt; projekttriangel.;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka vad som menas med ett lyckat projekt, vilka är de kritiska framgångsfaktorer för anläggningsprojekt och hur utvärderas anläggningsprojekt i praktiken.     Detta syfte prövades genom kvalitativa intervjuundersökningar i form av inledande studie som utgörs av personliga strukturerade intervjuer med öppna/ fria svarsalternativ baserat på mina kollegor ifrån Fastighet- och serviceförvaltningen, med fokus på anläggningsprojekt där beställaren är Gislaveds kommun och dels genom telefonintervjuer med projektledare och chefer ifrån PEAB, NCC, Accent Arkitekter, Weedo Tech med mera. LÄS MER

  5. 10. What does it take to make them stay? : how place satisfaction relates to willingness to stay of the creative class

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Jonas Annell; Felix Terman; [2017]
    Nyckelord :Creative class; place satisfaction; willingness to stay; place attachment; place marketing; CSI;

    Sammanfattning : Swedish students in smaller university host cities leave in favor of more attractive places after having completed their studies. Failing to retain newly graduated students is a problem for university host cities as educated people are associated with the group referred to as the creative class. LÄS MER