Sökning: "Customer Satisfaction Index"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden Customer Satisfaction Index.
6. NKI - Förbättringsområden inom produktionen
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : NKI står för Nöjd Kund Index och är ett nyckeltal som beskriver hur nöjd en kund är med ett företags tjänster. Flertalet byggföretag väljer att genomföra NKI-undersökningar tillsammans med sina kunder för att på så sätt få relevant återkoppling på sina bostadsprojekt. LÄS MER
7. Förbättring av rådgivningsprocess mot ökad kundnöjdhet med stöd av Sex Sigma
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : En undersökning från Svenskt Kvalitetsindex har visat på låg kundnöjdhet i en av de svenska storbankerna. Banken har flera kategorier av kunder som ställer olika krav på service. LÄS MER
8. Hur platsmarknadsföring behåller Generation Y : En fallstudie vid Luleå Kommun
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Kommuner använder platsmarknadsföring för att attrahera och behålla medborgare vilket under senare år blivit mer aktuellt då konkurrensen mellan platser har ökat. Tidigare har städers platsmarknadsföring varit riktad mot att utveckla turism, men idag används strategin framförallt för att framhäva staden som en attraktiv plats för företag, och medborgare att leva i. LÄS MER
9. Kritiska framgångsfaktorer i anläggningsprojekt : vad är ett lyckat anläggningsprojekt och hur utvärderas anläggningsprojekt?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka vad som menas med ett lyckat projekt, vilka är de kritiska framgångsfaktorer för anläggningsprojekt och hur utvärderas anläggningsprojekt i praktiken. Detta syfte prövades genom kvalitativa intervjuundersökningar i form av inledande studie som utgörs av personliga strukturerade intervjuer med öppna/ fria svarsalternativ baserat på mina kollegor ifrån Fastighet- och serviceförvaltningen, med fokus på anläggningsprojekt där beställaren är Gislaveds kommun och dels genom telefonintervjuer med projektledare och chefer ifrån PEAB, NCC, Accent Arkitekter, Weedo Tech med mera. LÄS MER
10. What does it take to make them stay? : how place satisfaction relates to willingness to stay of the creative class
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Swedish students in smaller university host cities leave in favor of more attractive places after having completed their studies. Failing to retain newly graduated students is a problem for university host cities as educated people are associated with the group referred to as the creative class. LÄS MER