Sökning: "Customer management at company"
Visar resultat 1 - 5 av 622 uppsatser innehållade orden Customer management at company.
1. Effektivisering av SAQ 5.0 för SME:s : Att möta utmaningarna inför SAQ 5.0 hos Företag X och svenska SME:s
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : The current global changes and regulations in sustainability have a direct impact on suppliers to the automotive industry. Therefore, it is crucial for suppliers to the automotive industry to proactively monitor developments to avoid risking their competitiveness. LÄS MER
2. Factors influencing effective safety stock dimensioning in inventory management - A case study within the automotive industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Poor inventory management affects many companies today which has a negative impact on both company profits and the level of customer service provided. A critical aspect of inventory management involves maintaining a balance between safety stock levels and customer service level. LÄS MER
3. Hjälmbelysning för cyklister
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka om det fanns ett behov för att addera en cykellampa, speciellt anpassad till elcyklar till deras produktportfölj. I och med elcyklisternas ökande antal i den urbana stadsmiljön ville Bookman Urban Visibility undersöka marknaden för att se om det både fanns en marknad för elcykellampor, och på vilket sätt de kunde bli en del av denna marknad. LÄS MER
4. Performance evaluation of domestic solar power installations in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the past two decades the global electricity demand all over the world has increased by 82%, thisis a result of improved living standards, growing populations, electrification of vehicles and growing demand for digital devices. In Sweden, electricity generation from solar power is relatively small and equates to about 0. LÄS MER
5. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER