Sökning: "Daniel Wierup"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Daniel Wierup.
1. Crash! Boom! Brand! - Product Sound as an Audio Branding Tool
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study found that the theoretical potential of product sounds is overall used quite well, in terms of its affect on consumers, in the majority of the Consumer-Based Brand Equity building blocks. Furthermore, we found that consumers are enthusiastic and receptive to the idea of using product sounds to stimulate brand relationships and identification in the sixth building block. LÄS MER
2. Populärmusikens roll i reklamfilm- En studie om populärmusikens möjligheter att attrahera konsumenten via reklamfilm
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vi vill undersöka hur betydelsefull populärmusik är för att attrahera konsumenten i reklamfilm. Syftet med vår undersökning är därmed att undersöka hur livsstil påverkar konsumentens preferenser, att förstå vad konsumenten uppmärksammar i reklamfilmer, hur förebilder påverkar konsumenten samt hur reklamfilm och populärmusik tillsammans förmedlar ett budskap. LÄS MER