Sökning: "Digital Recruitment"
Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade orden Digital Recruitment.
16. Rekryteringsprocessen under lupp : En kvalitativ studie om rekryteringsprocessen och dess utformning
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att ge läsaren en djupare förståelse för rekryteringsprocessen i en svensk kontext. Studien fokuserar primärt på hur rekryteringsprocessen förändrats över tid, i synnerhet under pandemin till följd av covid-19 och hur rekryterare aktivt arbetar med att förebygga felrekryteringar. LÄS MER
17. En kvalitativ studie om rekryterares upplevelser av digitala verktyg i rekryteringsprocesser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka rekryterares upplevelser av digitala rekryteringsverktyg. Med stöd från en kvalitativ metod och valet av semistrukturerade intervjuer har vi åstadkommit och fått inblick i hur våra respondenter uppfattat digitala verktyg i rekryteringsprocesser. LÄS MER
18. Extremism på digitala plattformar : En kvalitativ studie av TikToks rekommendationsalgoritm
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : The threat of violent extremism is considered by authorities as one of the largest today. Political extremism has increased over the years and the number of politically motivated terrorist incidents in the Western world is higher than religiously motivated. LÄS MER
19. Digital micro-credentials for upskilling and reskilling in the vocational sector : A study on the potential use of a blockchain-based ICT system for micro-credentials in Sweden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Blockchain technology has gained ground as a method of independently and securely verifying transaction receipts of educational credentials so they can connect directly to individual digital wallets. Challenges in this transformation include the risk of dilution of value in existing credentials and the risk of duplicating structures. LÄS MER
20. Vi välkomnar alla sökande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to gain a deeper knowledge of how semiotic resources can be used to create an inclusive employer brand, which was done by studying how inclusive communication is expressed on employer’s websites and digital job advertisements. A semiotic content analysis with a qualitative approach was conducted, which included content from six Swedish companies successful in issues regarding diversity, inclusion and equality. LÄS MER