Sökning: "Digital Recruitment"

Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade orden Digital Recruitment.

  1. 6. Att dela eller inte dela? : En kvantitativ studie om sambandet mellan stress och kunskapsdelning på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Anastasia Sieburg; Ella Skoglund-Landström; [2023]
    Nyckelord :Stress; Work-related stress; Knowledge; Knowledge sharing; White collar; Blue collar; staff turnover; employee retention; Stress; Arbetsrelaterad stress; Kunskap; Kunskapsdelning; White collar; Blue collar; personalomsättning; behålla personal;

    Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsrelaterad stress kan relateras till arbetstagarnas hälsa och bidrar till hög personalomsättning och ökade kostnader. Samtidigt är kunskapsdelning en betydande resurs för organisationers förmåga att ta vara på kunskap, främja medarbetarnas välmående samt behålla sin personal. LÄS MER

  2. 7. From Coffee Breaks to Communication Breakthroughs : A Quantitative Study of a Fika Campaign: Shaping Strategic Communication in the Digital Age

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annie Elwin Segolsson; [2023]
    Nyckelord :Strategic communication; technology use; campaign effectiveness; demographic factors; Strategisk kommunikation; teknikanvändning; kampanj effektivitet; demografiska faktorer;

    Sammanfattning : This research paper investigates the effectiveness of a campaign conducted by me and SJ to recruit new members on board trains, focusing on the interplay between strategic communication, demographic factors and technology use. With the increasing majority of online platforms and the pervasiveness of smartphones, the study recognizes the significance of mobile media and technologies like QR codes in shaping everyday experiences. LÄS MER

  3. 8. Beyond Traditional Interviews: Inside the Minds of Recruiters

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Ida Dellborg; Filippa Olsson; [2023]
    Nyckelord :AI-interviews; Recruiters; Talent Acquisition; Technology Adoption; Expectations;

    Sammanfattning : The last years have presented a significant shift in human resource management processes, where measures based on traditional human interaction are increasingly replaced by digital and technological aids. In recent years, there has been a growing adoption of AI-interviews due to potential to streamline the hiring process, mitigate biases, and enhance the candidate experience. LÄS MER

  4. 9. Utbildning inför användning av digitala verktyg i rekrytering : Rekryteringspersonal, utbildning och digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hiba Ali; Paria Taherikashani; [2023]
    Nyckelord :digital systems; recruitment processes; automated work related tests; human resource; training; digitala system; rekryteringsprocesser; automatiserade arbetsrelaterade tester; personalavdelning; utbildning;

    Sammanfattning : Companies have undergone a process of digitalization and automation of their work processes across various levels. Consequently, this transformation has had a significant impact on the HR departments functions and way of working, where certain parts have been automated and is not outcarried manually anymore. LÄS MER

  5. 10. Rekryterares upplevelse av stereotypisering inom kompetensbaserad rekrytering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Tilde Maria Knapp Löfgren; [2023]
    Nyckelord :stereotyping; inductive thematic analysis; leaders collegues; recruitment framework; knowledge; stereotypisering; Induktiv tematisk analys; chefer kollegor; rekryteringsramverk; kunskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur rekryterare upplever positiv och negativ stereotypisering gentemot kandidater inom kompetensbaserad rekrytering. Studienbaserades på kvalitativa intervjuer med rekryterare som arbetar, eller har arbetat, inom kompetensbaserad rekrytering. Data analyserades genom induktiv tematisk analys. LÄS MER