Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Political Leaders As Archetypal Brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Can Üner; Sarah Keppler; [2022]
    Nyckelord :Keywords: Brand personality; Archetypes; Rhetoric; Political Brand Communication; Brand Core Framework; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to explore political leaders as archetypal brands. Moreover, this study aims to add knowledge to the concept of archetypes in political brand communication. Methodology: This study combines qualitative and quantitative research. LÄS MER

  2. 2. En utvärdering av synthesizern OP-1 utifrån ett användbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sofie Abrahamsson; Emelie Eriksson; [2010]
    Nyckelord :Usability; OP-1; interaction design; usability testing; synthesizer; human-computer interaction; Användbarhet; OP-1; interaktionsdesign; användbarhetstestning; synthesizer; människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om en användbarhetsutvärdering av synthesizern OP-1, utvecklad av företaget Teenage Engineering. Studien är kvalitativ och undersöker bara den omedelbara användarupplevelsen av produkten. Rapporten baseras på resultat från ett antal användbarhetstester, utförda på företaget i fråga. LÄS MER