Sökning: "Dyscalculia"

Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade ordet Dyscalculia.

  1. 16. Utveckling av den aritmetiska förmågan för skolbarn i årskurs 4 – 6 : Normering av test som mäter delar av den aritmetiska förmågan samt undersökning av könsskillnader

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Louice Lundström; Louizé Svensson; [2020]
    Nyckelord :dyskalkyli; aritmetisk utveckling; könsskillnader; normering;

    Sammanfattning : Dyscalculia means that the individual has difficulties in acquiring arithmetic skills (i.e. addition, subtraction, division and multiplication). Even though dyscalculia affects 1. LÄS MER

  2. 17. Dyscalculia/Dyslexia - A Dichotomy?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Erik Andersson; Soha Abdelmalek; [2020]
    Nyckelord :Dyslexia; Dyscalculia; Mathematics; Mathematical Sciences; Psychology;

    Sammanfattning : In this article, we analyse similarities and differences in and between two very topical issues in today's learning disabilities, namely dyscalculia and dyslexia. More precisely, we introduce the nature of mathematics as science, which - of course - is the essence of the matter. LÄS MER

  3. 18. The innate ability to cope with mathematics : A comparative fMRI study of children's and adults' neural activity during non-symbolic mathematical tasks

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Maja Lindberg; [2019]
    Nyckelord :fMRI; number sense; numeric cognition;

    Sammanfattning : Humans as well as animals are born with a number sense, an innate ability to make approximations (Dehaene, 1997). However, low numeracy is an issue today and have a larger impact on the individuals lives than poor reading abilities (Parsons & Bynner, 2006). LÄS MER

  4. 19. Interventions in Solving Equations for Students with Mathematics Learning Disabilities : A Systematic Literature Review

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILD

    Författare :Julie Florida; [2016]
    Nyckelord :Algebra; Concrete-Representational-Abstract; Dyscalculia; Explicit Inquiry Routine; Graphic Organizers; Inclusion; Inclusive Classroom Setting; Interventions; Mathematics Learning Disabilities;

    Sammanfattning : Approximately 5 to 14% of school age children are affected by mathematics learning disabilities. With the implementation of inclusion, many of these children are now being educated in the regular education class- room setting and may require additional support to be successful in algebra. LÄS MER

  5. 20. Dyskalkyli : Pedagogers kunskaper och stödinsatser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Bianca Nejdebring; Rebecca Frykholm; [2016]
    Nyckelord :Dyscalculia; developmental dyscalculia; mathematic learning disabilities MLD ; Dyskalkyli; specifika matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete var att få en uppfattning om pedagogers kunskaper och erfarenheter kring dyskalkyli samt hur de stödjer elever som har eller misstänks ha diagnosen i sin undervisning. Vi har utgått från två frågeställningar. LÄS MER