Sökning: "Dyscalculia"
Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade ordet Dyscalculia.
16. Utveckling av den aritmetiska förmågan för skolbarn i årskurs 4 – 6 : Normering av test som mäter delar av den aritmetiska förmågan samt undersökning av könsskillnader
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : Dyscalculia means that the individual has difficulties in acquiring arithmetic skills (i.e. addition, subtraction, division and multiplication). Even though dyscalculia affects 1. LÄS MER
17. Dyscalculia/Dyslexia - A Dichotomy?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this article, we analyse similarities and differences in and between two very topical issues in today's learning disabilities, namely dyscalculia and dyslexia. More precisely, we introduce the nature of mathematics as science, which - of course - is the essence of the matter. LÄS MER
18. The innate ability to cope with mathematics : A comparative fMRI study of children's and adults' neural activity during non-symbolic mathematical tasks
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Humans as well as animals are born with a number sense, an innate ability to make approximations (Dehaene, 1997). However, low numeracy is an issue today and have a larger impact on the individuals lives than poor reading abilities (Parsons & Bynner, 2006). LÄS MER
19. Interventions in Solving Equations for Students with Mathematics Learning Disabilities : A Systematic Literature Review
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILDSammanfattning : Approximately 5 to 14% of school age children are affected by mathematics learning disabilities. With the implementation of inclusion, many of these children are now being educated in the regular education class- room setting and may require additional support to be successful in algebra. LÄS MER
20. Dyskalkyli : Pedagogers kunskaper och stödinsatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med vårt arbete var att få en uppfattning om pedagogers kunskaper och erfarenheter kring dyskalkyli samt hur de stödjer elever som har eller misstänks ha diagnosen i sin undervisning. Vi har utgått från två frågeställningar. LÄS MER