Sökning: "EXAMENSARBETE KTH Civilingenjör"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE KTH Civilingenjör.

  1. 1. Studentupplevelser av praktiska moment under pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Arej Mahmoud Ali; Sara-Selma Khatib; [2022]
    Nyckelord :Distance education; excursion; field exercise; laboration; pandemic; practical skills; Distansundervisning; exkursion; fältövning; laboration; pandemi; praktiska färdigheter;

    Sammanfattning : Coronapandemin bröt ut våren 2020 och universiteten tvingades till undervisning på distans. Inom ingenjörsprogrammen tränar studenter sina praktiska färdigheter genom praktiska moment. I samband med distansundervisningen har även praktiska moment utförts på distans. LÄS MER

  2. 2. Challanges In Constructing Large Frame FDM 3D Printers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Isak Emericks; [2020]
    Nyckelord :Additive Manufacturing; FDM; large frames; digitalization; smart manufacturing; Additiv tillverkning; FDM; Stora ramar; digitalisering; smarta tillverkningssystem;

    Sammanfattning : This project was initiated by Postnord who wanted to develop their own large frame FDM 3D printer, mainly for two reasons. The first reason was to be able to use the collaboration between Postnord and KTH to present how Postnord are promoting domestic production in the same time as portraying themselves as leaders in the field of additive manufacturing in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Metodutveckling takräckeskonstruktion

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :David God; [2015]
    Nyckelord :Design method; Industrialization; Roof rail; Industrialisering; Konstruktionsmetodik; Takräcke;

    Sammanfattning : Examensarbete är den avslutande delen i utbildningen till Civilingenjör, arbetets omfattning är 20 poäng av de totalt 180 poäng som utgör utbildningen. Examensarbetet har utförts på Sapa Automotive i Vetlanda. LÄS MER

  4. 4. Lärarna och Studi.se : En studie av lärares uppfattningar om användande av det digitala läromedlet Studi.se

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Sanna Bodemyr; Ulrika Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Studi.se; Komplementskolan; digital education; SAMR-model; Innovation-Decision Process; teaching; learning; Studi.se; Komplementskolan; digitalt läromedel; SAMR-modellen; Innovation-Decision Process; lärande; undervisning;

    Sammanfattning : This study is a thesis project for the program Civilingenjör och Lärare at KTH. The study was conducted in spring 2014 in collaboration with Komplementskolan AB which has developed the educational material Studi.se, the focal point of this study. LÄS MER

  5. 5. A school student laboratory using robotics Based on Lego Mindstorms

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Jenny Gustavsson; [2012]
    Nyckelord :Laboratory work; Degrees of freedom; Interactive process; STS; Lego Mindstorms; Robotics; Laboration; Frihetsgrader; Interaktiv undervisning; STS; Lego Mindstorms; Robotik;

    Sammanfattning : This report presents a thesis done at the programme Master of Science in Engineering and Education at KTH and SU. This project aims to create a laboratory work trying to inspire students for the technical subjects (mathematics, physics, technology and computer science) and is conducted at the department IfU at RWTH University in Aachen, Germany. LÄS MER