Sökning: "Emma Norberg"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Emma Norberg.

  1. 11. Att sätta likvärdiga betyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Frida Enwall; Emma Norberg; Caroline Pettersson; [2011-02-28]
    Nyckelord :Hem- och konsumentkunskap; kunskap-i-handling; likvärdig bedömning; strategier för betygsunderlag; styrdokument; kursplan;

    Sammanfattning : Bakgrunden till undersökningen bottnar i en, från vår sida, saknad av djupare utbildning kring betygsättning och bedömning inom lärarutbildningens inriktning hem- och konsumentkunskap. Men också ett intresse för tillvägagångssättet vid bedömningen i ett ämne som inte enbart innefattar katederundervisning utan också undervisning med matlagning i kök. LÄS MER

  2. 12. Vad styr ett second hand- köp? : en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ESTER FUES; EMMA MARIA NORBERG; [2011]
    Nyckelord :second hand; konsument; consumer; kotlers marknadsmix;

    Sammanfattning : ”Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.”(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. LÄS MER

  3. 13. Matematik utomhus : Ett utvecklingsarbete för förskolebarn "läsa, skriva, räkna"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Birgitta Dalemo; Emma Norberg; [2011]
    Nyckelord :förskola; matematiskt lärande; meningsfulla sammanhang; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta utvecklingsarbete var att vi ville genom utomhuspedagogik ge möjlighet för barns utveckling och lärande inom matematik och undersöka barns uppfattningar om matematik. Vi har planerat och genomfört matematikaktiviteter i utomhusmiljö. LÄS MER

  4. 14. Då zappar de inte vidare : En semiotisk studie kring uppfattningar om kommunikationsstrategier i TV-reklam

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Pär Jansson; Erik Norberg; Emma Stridh Carlson; [2008]
    Nyckelord :Communication strategies; focus group; TV advertising; Kommunikationsstrategi; Fokusgrupp; TV-reklam; Reklamfilm;

    Sammanfattning : Bakgrund: TV-reklam är något som de allra flesta kommer i kontakt meddagligen, och det är ett vanligt samtalsämne. Diskussioner kan fokusera på den roliga reklamfilmen som du kan se på TV just nu eller hur irriterande det är när en spännande film stannar för ett reklamavbrott. LÄS MER