Sökning: "Emotional Learning"
Visar resultat 16 - 20 av 250 uppsatser innehållade orden Emotional Learning.
16. Lärares interaktion med och tankar om elever som utmanar undervisningen : en kvalitativ studie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla kunskapen om skickliga lärares ledarskap i förhållande till elevers utmanande beteende. Studien genomfördes med sju lärare som arbetade i sju olika skolor. LÄS MER
17. Faktorer som kan främja eller försämra förutsättningarna för att socionomen kan ha ett långvarigt yrkesliv i ett patient-eller klientnära arbete
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Studiens syftet är att undersöka vilka faktorer som påverkar socionomer i ett klient-eller patientnära arbete och som kan bidra till förståelse för vad som kan bidra till ett långt och hållbart yrkesliv i det sociala arbetet. Socionomen tillhör kontaktyrkena vilket innebär att det finns risker som kommer med yrket. LÄS MER
18. Learning by Gaming : Design and Evaluation of a Serious Game to Increase Energy Literacy
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study explores the design and effectiveness of a serious board game aimed at promoting energy literacy in the context of residential energy consumption. With electricity consumption and energy conservation being highly relevant and pressing topics today, there is a growing need to address the lack of knowledge and awareness surrounding household energy consumption. LÄS MER
19. The ito element: unravelling the thread in kanji
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JapanskaSammanfattning : This paper is the first exhaustive investigation of a single kanji component: the ito element. Although, this element generally refers to thread or textile, the study examined this relationship and found a strong relationship to silk, cocoons, and craft—particularly weaving. LÄS MER
20. Pedagogiskt länkskapande i praktiken : En didaktisk exemplifiering i systematiska undersökningar i fysik på mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to more knowledge about how pedagogical link-making can be used to make the subject content of physics visible in systematic investigations. The method used is a didactic exemplification in a design study, where pupils have been observed in the teaching through audio recording and field notes. LÄS MER